وزیر علوم: دانشگاههای کشور به 100 هزار ظرفیت خوابگاهی نیاز دارند

وزیر علوم: دانشگاههای کشور به 100 هزار ظرفیت خوابگاهی نیاز دارند

دکتر محمد فرهادی روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از خوابگاه دانشجویی ساخت بنیاد فرهنگی مصلی نژاد در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: وزارت علوم دیگر از لحاظ قانونی این اجازه را ندارد که خوابگاه دانشجویی بسازد.
وی ادامه داد: به همین خاطر هم اکنون ساخت دهها پروژه خوابگاه سازی را افراد نیکوکار یا بنیادهای خیریه بر عهده گرفته اند. بطور مثال بنیاد خیریه 15 خرداد هم اکنون ساخت 16 خوابگاه دانشجویی را تقبل کرده است.
وزیر علوم گفت: خوابگاههای دانشجویی به پنج رتبه تقسیم و از میان آنها 57 خوابگاه حائز رتبه پنج شده اند یعنی وضعیت نامطلوبی داشتند. همه این 57 خوابگاه تابستان امسال بازسازی شد و اکنون خوابگاه دانشجویی رتبه پنج در کشور نداریم.
وی همچنین امروز ساختمان اداری بنیاد دانشگاهی فردوسی را در دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح کرد.
بنیاد دانشگاهی فردوسی موسسه ای علمی، فرهنگی غیرسیاسی، غیرانتفاعی، عام المنفعه و مستقل از تشکیلات رسمی دانشگاه فردوسی مشهد است که با اهداف خیرخواهانه و جلب مشارکت و کمکهای مردمی سال 1383 تاسیس شد.
این بنیاد تاکنون سه خوابگاه و سه مجتمع خوابگاهی را برای دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد ساخته است. از فعالیتهای دیگر این بنیاد اعطای وام ضروری و کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان مستعد و کم بضاعت است.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *