بستر مناسبی برای گسترش همکاری بین دانشگاههای ایران و کره جنوبی فراهم است

بستر مناسبی برای گسترش همکاری بین دانشگاههای ایران و کره جنوبی فراهم است

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، «حسن طاهریان» که روز جمعه در آیین چهلمین سالگرد راه‌اندازی دوره ادبیات و زبان فارسی دانشگاه زبانهای خارجی «هانکوک» در شهر سئول سخن می گفت، اظهار داشت: در سالهای اخیر به ویژه پس از سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران که با استقبال مسئولان دو کشور همراه بود، زمینه همکاری های فرهنگی نیز بیش از پیش فراهم شده است.
وی با بیان اینکه دانشگاه هانکوک هم اکنون با شش دانشگاه ایران همکاری دارد، بر گسترش بیشتر این مناسبات تاکید و یادآور شد که ادامه حیات این دانشگاه و بخش زبان فارسی آن می تواند تضمینی در راستای تقویت روابط فرهنگی بین دانشگاههای دو کشور باشد.
سفیر ایران در کره جنوبی همچنین خاطرنشان کرد: چنانچه هر فردی به روابط دو کشور علاقمند است باید در جهت تقویت و حفظ این دانشگاه تلاش کند.
طاهریان با ابراز امیدواری از گسترش همکاری دانشگاه هانکوک کره و دیگر دانشگاههای کشورمان، از دانشجویان حاضر در مراسم خواست قدر فرصتی که برای آنان در آشنایی و آموزش زبان و ادبیات ایران در این دانشگاه فراهم شده است را بدانند.
وی همچنین در راستای توسعه روابط دانشگاههای دو کشور پیشنهاد کرد که زمان دوره های زبان آموزی برای دانشجویان اعزامی به ایران بیشتر و تعداد آنان نیز افزایش یابد.
سفیر ایران در کره جنوبی گفت که در این راستا سفارت جمهوری اسلامی ایران در این کشور آماده همکاری همه جانبه در جهت کمک به تقویت روابط و همکاری دانشگاه زبانهای خارجی و گروه زبان فارسی هانکوک با دانشگاههای ایران است.
وی خاطرنشان کرد که بعد از سفر خانم «پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران و فراهم شدن بستر مناسب همکاری در بخش های اقتصادی میان دو کشور، دانشکده هانکوک و دانشجویان زبان فارسی آن می توانند نقش ویژه خود را در گسترش ارتباطات فرهنگی ایفا نمایند.
«کیم این چال» رئیس دانشگاه هانکوک نیز در سخنانی به تاریخچه برقراری روابط بین دو کشور اشاره و تصریح کرد که برگزاری دوره های زبان فارسی می تواند نقش ارزنده ای در بهبود مناسبات فرهنگی و افزایش علاقمندان برای تحصیل در این رشته در کشورش داشته باشد.
وی گفت که فراگیری زبان فارسی بین دانشجویان این دانشگاه طی سالهای اخیر چشمگیر بود و علاقمندان زیادی هم اکنون در رشته زبان فارسی در دانشگاه هانکوک مشغول به تحصیل هستند.
همچنین در خاتمه مراسم امروز گروهی از دانشجویان زبان فارسی دانشگاه هانکوک سرود «ای ایران» را اجرا کردند که با استقبال حاضران مواجه شد.
گفتنی است، در این مراسم که به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی برگزار شد، جمعی از فرهیختگان، اساتید دانشگاه هانکوک و دانشجویان این مرکز فرهنگی حضور داشتند.

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *