فرهادی: دانشگاه ها باید جامع نگر بوده و با بخش های مختلف مرتبط باشند

به گزارش روز شنبه کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، محمد فرهادی در سخنانی بر آمایش آموزش عالی تاکید کرد و اظهار داشت: این امر مصوب شده و در این راستا دانشگاه ها به 10 منطقه تقسیم شده اند.
وی با بیان اینکه همه رشته های دانشگاهی نباید در همه جا باشند، افزود: رشته های دانشگاهی باید ساماندهی شود که این مهم نیز در دست اقدام است.
وزیر علوم ادامه داد: اکنون در سطح کشور 50 بنیاد خیرین حامی علم و فناوری وجود دارد که در بخش های مختلف از جمله ساخت خوابگاه، فضاهای آزمایشگاهی، تامین تجهیزات و سایر موارد مشارکت دارند.
فرهادی بر نهادینه شدن فرهنگ وقف در مراکز آموزش عالی تاکید کرد و گفت: دانشگاه ها نیازمند وقف خیران هستند همچنان که در دیگر کشورها نیز چنین پشتوانه هایی وجود دارد.

** نیاز امروز کشور، دانشگاه های کارآفرین و پاسخگوست
مشاور وزیر علوم و مدیرکل حوزه وزارتی بابیان اینکه دانشگاه های صرف آموزشی و پژوهشی دیگر جوابگوی نیازهای کشور نیستند، گفت: نیاز امروز کشور به دانشگاه های کارآفرین و پاسخگو به نیازهای منطقه و کشور است.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، عبدالحسین فریدون اظهار داشت: دانشگاه ها با تغییر برنامه و برگزاری دوره های مختلف از جمله کارورزی و مهارت افزایی، باید دانش آموختگانی به جامعه تحویل دهند که کارآفرین باشند.
وی افزود: توسعه رشته ها در دانشگاه ها باید بر اساس طرح آمایش و ظرفیت های منطقه ای صورت گیرد تا هم نیاز منطقه را پاسخگو باشد، هم در آن رشته بتواند از لحاظ علمی مطرح شود.
مشاور وزیر علوم در ادامه با بیان اینکه تلاش دولت یازدهم از ابتدا ایجاد محیط دانشگاهی با نشاط در کشور بوده است، گفت: توسعه علمی کشور در محیط با نشاط دانشگاهی صورت می گیرد.
فریدون با اشاره به اینکه هم اکنون چهار میلیون و 800 دانشجو در دو هزار و 800 مرکز آموزش عالی زیر نظر 70 هزار هیئت علمی تحصیل می کنند افزود: روند توسعه علمی کشور به رغم تحریم ها و مشکلات رشد نسبتا خوبی داشته است.
مشاور وزیر علوم، با اشاره به تصویب طرح آمایش آموزش عالی در سال گذشته و ابلاغ آن توسط رئیس جمهوری، اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرح و با ساماندهی کیفی آموزش عالی بتوان با استفاده مطلوب از امکانات موجود، موضوع شتاب توسعه علمی کشور را افزایش داد.

** بازدید معاون وزیر علوم از مجتمع های تحقیقاتی و آموزشی دانشگاه زابل
وحید احمدی معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم و هیئت همراه با حضور در منطقه سیستان از بخش های مختلف آزمایشگاهی دانشگاه زابل، پردیس جدید و قدیم و از قسمت های مختلف مجتمع آموزشی، پژوهشی و تفریحی بقیه الله الاعظم (عج) بازدید کرد.
افتتاح خط تولید روغن زیتون مجتمع پژوهشی و تفریحی بقیه االله الاعظم (عچ) دانشگاه زابل از دیگر برنامه های یک روزه معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بود.

** خوابگاه دخترانه دانشگاه بجنورد افتتاح شد
با حضور محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، خوابگاه دخترانه دانشگاه بجنورد که از سوی بنیاد فرهنگی مصلی نژاد در این دانشگاه ساخته شده، به بهره برداری رسید.
این خوابگاه با بیش از سه هزارمتر مربع زیربنا و 50 میلیارد ریال هزینه، دارای ظرفیت اسمی ۲۰۴ نفر است و عملیات احداث آن از سال گذشته آغاز شد و امسال به بهره برداری رسید.
عباس مصلی نژاد از جمله خیرین دانشگاه ‌ساز در کشور است که ساخت چند خوابگاه دانشجویی را نیز در کارنامه خود دارد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *