گسترش همکاری های علمی دانشگاه های شیراز و درسدن آلمان

ارتباطات و همکارهای علمی مرکز مشاوره و روان درمانی دانشگاه شیراز و دانشگاه درسدن آلمان افزایش می یابد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه شیراز گفت: در سفر دکتر چنگیز رحیمی ، رئیس مرکز مشاوره و روان درمانی دانشگاه شیراز به دانشگاه درسدن آلمان، درخصوص گسترش همکاری های دوجانبه بحث و تبادل نظر شد.
سیده زهره عظیمی فر افزود: بر اساس توافق هر ۲ دانشگاه، تبادل استاد و دانشجو، اجرای طرح های تحقیقاتی مشترک، امکان گذراندن دوره های فوق دکتری برای متقاضیان در هر ۲ دانشگاه و برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی و فوق تخصصی مشترک انجام می شود.
وی گفت: هم اکنون یکی از بزرگترین طرح های تحقیقاتی کشور آلمان در زمینه علوم شناختی و نحوه عملکرد مغز و ارتباط آن با رفتارها و تجارب انسانی با بودجه بیش از یازده و نیم میلیون یورو در مرکز علوم شناختی دانشکده روان شناسی درسدن در دست اجرا است.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه شیراز گفت: در این سفر رحیمی از انیستیتو روانشناسی بالینی و روان درمانی دانشگاه درسدن بازدید کرد و با پروفسور یورگن هویر رییس آن مرکز در باره نحوه ارائه آموزش های تخصصی– عملی به فارغ التحصیلان رشته های روانشناسی و شیوه های درمانی رایج در آن مرکز بحث و تبادل نظر کرد.
این سفر به دعوت پروفسور کلمنز کیرشبام (Clemens Kirschbaum)رییس دانشکده روانشناسی دانشگاه فنی درسدن صورت گرفت.