اعزام استاد زبان فارسی به دانشگاه دولتی مسکو

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی کنکوری ارشد دکتری به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، مریم شفقی، استادیار زبان روسی دانشگاه علامه طباطبایی در چارچوب همکاری سه جانبه بنیاد سعدی، دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه دولتی زبانشناسی مسکو، برای یک دوره سه ماهه (نیمسال تحصیلی نخست 96-95) و تدریس زبان فارسی به مسکو اعزام شد.
این استادیار دانشگاه علامه طباطبایی، تدریس دروس ترجمه کتبی و شفاهی متون سیاسی و فرهنگی از فارسی به روسی را برای سال­های سوم و پنجم دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دولتی زبانشناسی مسکو عهده دار است.
برقراری ارتباط همکاری استادان دانشگاه دولتی زبانشناسی مسکو، انستیتو کشورهای آسیایی و آفریقایی وابسته به دانشگاه دولتی مسکو، دانشگاه دولتی علوم انسانی روسی با استادان ایرانی با هدف تالیف و تدوین کتب آموزشی، یکی دیگر از اهداف حضور این استادیار زبان روسی در مسکو است.
در پی دستور کار و پیشنهاد رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو، مریم شفقی مسئولیت تجهیز کتابخانه مرکز زبان و فرهنگ ایرانی را نیز برعهده گرفته است.
بنیاد سعدی سال 1389 با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس شد و از سال 1392 کار خود را آغاز کرد. با تاسیس این بنیاد شورای گسترش زبان و ادبیات فارسی که زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی آموزش زبان فارسی بود، در آن ادغام شد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *