انتخابات تشکل های دانشجویی نیمه دوم سال تحصیلی خواهد بود

انتخابات تشکل های دانشجویی نیمه دوم سال تحصیلی خواهد بود

سید ضیاء هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا گفت: هنوز زمان زیادی برای انتخابات باقی است و زمان تبلیغات رسمی نامزدها هم اعلام نشده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم افزود: البته فعالیت های دانشجویی در قالب کرسی های آزاد اندیشی و مناظره های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی طبق روال گذشته در حال انجام است.
هاشمی خاطرنشان کرد: مجموعه تشکل ها و فعالین دانشجویی بر اساس علایق و حوزه فعالیت هایشان برنامه هایی را سازماندهی می کنند و به هیات های نظارت بر تشکل های دانشجویی دانشگاه ها که متشکل از نماینده ولی فقیه در دانشگاه، نماینده وزارت علوم و رییس دانشگاه است؛ پیشنهاد می دهند.
وی ادامه داد: وزارت علوم به طور معمول با تعامل مسوولان دانشگاه ها همواره تاکید کرده که مسیر برنامه ها به صورتی باشد که با سهولت هر چه بیشتر اجرایی شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت تاکید شده تا در فرآیند نظارت ضمن اعمال دقت های لازم، حمایت های ممکن هم برای به حداکثر رساندن مشارکت دانشجویان در فعالیت های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و هنری دانشگاهیان داشته باشیم.
وی اظهار داشت: وزارت علوم بر همین اساس در مورد نشست ها، مناظره ها، کرسی های آزاداندیشی، نشریات دانشجویی و غیره نگاه حمایتی و تامین تسهیلات دارد.
هاشمی گفت: گاهی نیز گلایه هایی در مورد نشریات و یا برگزاری نشست ها و کرسی های آزاد اندیشی شده که برخوردهای محدود کننده صورت گرفته است؛ البته این موضوعات هم بر اساس علایق و یا رویکردهای سیاسی خاص نبوده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم افزود: گروه های مختلف دانشجویی این مطالبه را از وزارت علوم دارد و ما نیز این خواسته ها را به حق می دانیم و سعی داریم تا در حد امکان زمینه را برای مشارکت حداکثری دانشجویان با تنوع سلایق و علایق داشته باشیم.
فراهنگ**9187*** 1568 خبرنگار: حمیدرضا بازگشا انتشار دهنده : حسن فتحعلی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *