دانشجوی 20 ساله با دو اثر برگزیده جشنواره جایزه کتاب سال دانشجویی

دانشجوی 20 ساله با دو اثر برگزیده جشنواره جایزه کتاب سال دانشجویی

به گزارش خبرنگار فرهنگی کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، عادل تقوی روز یکشنبه در نشست خبری بیست و سومین جشنواره کتاب سال دانشجویی اظهار داشت: دانشجویان و پژوهشگران ،سازندگان جامعه و پدید آوردندگان جریان های فکری و فرهنگی هستند و نتایج تحقیقات آنهاست که دگرگونی و پیشرفت در عرصه های گوناگون علم و فرهنگ را میسر می سازد.
وی با بیان اینکه شناسایی و معرفی این نخبگان هدف بنیادی جشنواره کتاب سال دانشجویی است، افزود: این دوره از جشنواره از حیث کمی رکوردار دریافت آثار است به گونه ای که 629 اثر در فرآیند داوری وارد شده اند.
دبیر بیست و سومین جشنواره کتاب سال دانشجویی ادامه داد: از اردیبهشت سال جاری فراخوان این جشنواره منتشر و تا 15 شهریور آثار دریافت شد، بخش های جشنواره نیز شامل دو قسمت است، بخش اصلی و بخش ویژه، بخش اصلی شامل گروه های علوم پایه، علوم کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و معماری، فنی و مهندسی، علوم پزشکی و دامپزشکی و علوم انسانی است.
وی تصریح کرد: در بخش ویژه، آثار منتشر شده با موضوع اشتغال و کار آفرینی و اقتصاد مقاومتی پذیرفته شدند و تجلیل از جامعه نشر دانشگاهی به عنوان قشری که بیشترین همکاری را با دانشجویان در نشر و توزیع آثار دارند از دیگر بخش های این جشنواره است.
تقوی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره از یک دانشجو که از سال 93 تا 95 بیشترین اثر با کیفیت را خلق کرده به عنوان مولف پرکار تقدیر می شود، گفت: قرار است همچنین از دو استاد در حوزه علوم پزشکی و علوم انسانی که بیشترین تاثیرگذاری را در تولید آثار و راهنمایی دانشجویان داشته اند، تجلیل شود.
وی گفت این جشنواره همزمان با هفته کتاب 25 آبان در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار می شود و وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی و موسسه خانه کتاب از جمله حامیان و مشارکت کنندگان در این جشنواره هستند.
جلب همکاری و حمایت ناشران حوزه دانشگاهی به منظور چاپ آثار دانشجویی، قرار گرفتن این جشنواره در تقویم فرهنگی کشور در هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان برنامه ای شاخص و مهم و تشویق دانشجویان به تولید آثار مکتوب از جمله اهداف جشنواره کتاب سال دانشجویی است.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *