کارشناس رسانه: نمایشگاه مطبوعات را به دانشگاه تبدیل کنیم

پرستو یونچی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: در گذشته نمایشگاه مطبوعات بسیار درس آموز و قابل استفاده بود و به یاد دارم یک هفته نمایشگاه مطبوعات همانند کلاس درسی بود که با حضور اساتیدی برگزار می شد که کمتر به آنان دسترسی داشتیم.
وی اضافه کرد: امروز با وجود دانشجویان بسیاری که در علوم ارتباطات و رسانه تحصیل می کنند، این نمایشگاه نقش بهتری می تواند برای آنان داشته باشد.
مدرس دانشگاه سوره همچنین گفت: در گذشته فضای نمایشگاه مطبوعات بسیار متفاوت از وضعیت کنونی بود و در هشت سال گذشته این نمایشگاه به محلی برای انجام مصاحبه خبرنگاران با مسئولان درآمده است، در حالی که مدیران و مسئولان را می توان در دیگر برنامه های مختلف پیدا کرد.
وی افزود: زمانی که خبرنگار بودم با عشق و علاقه ای خاص در نمایشگاه مطبوعات حاضر می شدم و با دیدن اساتید و پیشکسوتان عرصه خبر و مطبوعات و همچنین صاحبنظران این حوزه، با دیدگاه های آنان آشنا می شدم.
سردبیر نشریه انگلیسی زبان ایران پترولیوم افزود: در نمایشگاه مطبوعات اساتید ارتباطات می توانند در زمینه تبلیغات و جریان سازی فکری و کارهای رسانه ای فعالیت کنند و با برگزاری کارگاه های آموزشی و جلسات تخصصی دانشجویان و پژوهشگران این حوزه را با زوایای مختلف علوم ارتباطات آشنا کنند.
یونچی در پاسخ به خبرنگار ایرنا مبنی بر برگزاری نشست های تخصصی در نمایشگاه مطبوعات گفت: اگرچه نشست هایی با حضور کارشناسان برگزار می شود ولی آن شور و شوقی که در گذشته وجود داشت، کمتر دیده می شود و شاید تکرار برپایی نمایشگاه باعث ایجاد چنین فضایی شده است.
وی افزود: در زمانی نمایشگاه مطبوعات با نمایشگاه کتاب برگزار می شد و همین مساله نشاط خاصی را به اهالی کتاب و اصحاب قلم می داد ولی در سال های اخیر این فضا وجود ندارد.
این کارشناس رسانه خواستار ایجاد ارتباط بیشتر میان مسئولان نمایشگاه مطبوعات و دانشگاه ها شد و گفت: اساتید دانشگاه ها با همفکری می توانند حضور بهتری در نمایشگاه مطبوعات داشته باشند و برخی از کلاس های عملی مانند گزارش نویسی را برای دانشجویان خود در این نمایشگاه برگزار کنند.
وی استقبال مردم و اصحاب رسانه را از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات خوب دانست و گفت: تعداد رسانه ها در نمایشگاه امسال در مقایسه با سال های گذشته بیشتر شده و برخی مسائل مانند پیگیری مباحث انتخاباتی ریاست جمهوری و نقش رسانه ها در این زمینه باعث حضور بیشتر مردم شده است.
یونچی همچنین پیشنهاد کرد تا پای اساتید و کارشناسان خارجی به نمایشگاه مطبوعات باز شود و افزود: رسانه های خارجی آمادگی دارند تا با برپایی کارگاه های تخصصی و نشست های علمی آخرین دستاوردهای علمی در علم ارتباطات مانند رسانه های اجتماعی، شکل دادن به افکار عمومی و هدایت رسانه های اجتماعی را ارائه کنند.
بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از 14 تا 21 آبان ماه با شعار «شفافیت، صداقت» همه روزه از ساعت 9 و 30 تا 20 در مصلای امام خمینی(ره) تهران برپا است.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *