افزایش ۶ رشته ارشد به رشته‌های تحصیلی در دانشگاه کردستان

رئیس دانشگاه کردستان گفت: امسال ۶ رشته کارشناسی ارشد به رشته‌های تحصیلی در دانشگاه کردستان اضافه شده است.
به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، ویژه‌برنامه دانشجویان جدیدالورود و تقدیر از رتبه‌های برتر کنکور سراسری سال ۹۵ ظهر امروز با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد.

فردین اخلاقیان در این مراسم ضمن خیرمقدم به دانشجویان جدیدالورود به دانشگاه کردستان، خطاب به آنان اظهار داشت: شما فارغ از دوران دانش‌آموزی، وارد دوره جدید از زندگی و مکانی فرهنگی و متفاوت گام نهاده‌اید که امیدوارم در این راستا تجربیات علمی و کارآمدی را کسب کنید.

وی با اشاره به این موضوع که دانشجویان جدید از محیط خانواده و شهر و دیار خود جدا و دور شده‌اند، گفت: شما در این محیط جدید با دایره‌ای دوستان، اساتید و کارکنان دانشگاه آشنا می‌شوید امید است همه در کنار هم هیچ مشکل و موردی را بی‌پاسخ نگذاریم.

رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: شما در شرایط جدید از آزادی عمل بیشتری برخوردار و از بیرون کنترل کمتری نسبت به اعمال شما اعمال می‌شود لذا مسوولیت شما در قبال آزادی و دامنه اختیارات خود بیشتر شده و خانواده و جامعه با فراهم کردن امکاناتی برای تحصیل و رشد و ارتقای شما انتظار خروجی برتر و کارآمد را دارد.

رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: هدف دانشجو تحصیل علم و دانش و خودسازی در محیط آکادمیک و دانشگاهی است امیدوارم در پایان تحصیل همراه با بار علمی فراوان و پرمایه به کانون خانواده و جامعه بازگردد.

اخلاقیان، برنامه‌ریزی کارآمد را مهم‌ترین عامل در راستای رشد و بازدهی بیشتردانشجویان دانست و گفت: براساس این مهم شما باید همراه موج جامعه حرکت کرده و با تبادل‌نظر گروهی و جمعی می‌توان به عمق و مطالعات دقیق و صریح دست پیدا کنید.

وی اظهار داشت: تکیه بر تدریس اساتید به تنهایی موجب کاهش عمق آموزش شده پس غیر از مطالب کلاس در زمینه رشته مورد تحصیل خود مطالعات غیردرسی، ورزش و داشته باشید و برای اجرای این امر کوشا و فعال باشید.

رئیس دانشگاه کردستان خواستار شرکت دانشجویان در همایش‌های علمی و انجمن‌های دانشگاه شد و افزود: امیدواریم دانشجویان با تکیه بر امکانات دانشگاه مسیر رشد و تکاپوی خود را شناخته و از این فضل بهترین استفاده و خروجی داشته باشند.

اخلاقیان با بیان اینکه آمارقبولی در مقطع ارشد دانشگاه کردستان امسال چشمگیر است گفت: دانشگاه ما از لحاظ امکانات سلف سرویس و خوابگاه وضعیت و رشد قابل‌قبولی دارد.

وی اعلام کرد: در سال جاری ۹ هزار و ۱۰۰ دانشجوی فعال و مشغول به تحصیل ثبت‌نام کرده و هزار دانشجوی غیرفعال مهمان در این دانشگاه حضور دارند.

اخلاقیان از وجود ۶ رشته کارشناسی ارشد جدید اضافه شده خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد گرایش تربیت بدنی، مدیریت، فیزیولوژی تربیت بدنی کشاورزی بیوتکنولوژی در سطح کارشناسی ارشد از جمله رشته‌های جدید این دانشگاه است.

وی در پایان از دوران دانشجویی به برهه‌ای شیرین و بیادماندنی یاد کرد و افزود: بدون سعی و تلاش در هیچ جای دنیا با وجود پیشرفت‌های کنونی به کمال و شکوفایی نخواهید رسید چرا که لازمه پیشرفت تلاش، امید و پویایی است.