دانشگاه علمی کاربردی از رسالت علمی خود دور شده بود

دانشگاه علمی کاربردی از رسالت علمی خود دور شده بود

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، سید علی بدری دوشنبه در حاشیه آئین تکریم و معارفه روسای دانشگاه علمی کاربردی خوزستان، تصریح کرد: این دانشگاه باید بر طبق اساسنامه بر رشته های خاص مهارتی تمرکز کرده و هر مرکز، تنها در حوزه های تخصصی خود ورود کند.
وی با تاکید بر اینکه ریل گذاری دانشگاه باید در چارچوب اساسنامه صورت گیرد، افزود: بر این اساس دانشگاه علمی کاربردی باید در رشته های خاص مهارتی ورود کرده و برای جامعه شاغل و ارتقای مهارت های شاغلان فعالیت کند.
بدری ادامه داد: در این مدت این مراکز در رشته های نظری ورود کردند که از آن جمله می توان به رشته های مدیریت خانواده، مدیریت روابط عمومی و حسابداری اشاره کرد.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: مثلا این دانشگاه باید در رشته های خاصی مانند حقوق ثبتی ورود کند تا افراد دانش و مهارت خود را افزایش دهند.
وی اظهار کرد: فعالیت مراکز در حوزه های تخصصی ممکن است در کوتاه مدت مشکلات مالی به همراه داشته باشد، اما در بلند مدت مفید است.
بدری بیان کرد: برخی رشته ها از جمله مدیریت خانواده که اصلا در حوزه دانشگاه علمی کاربردی نیست به تدریج کنار گذاشته شده و دوره های پایانی پذیرش آن است و برخی رشته ها فقط باید در حوزه تخصصی هر مرکز ارائه شود.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: به عنوان مثال مرکز آموزش علمی کاربردی حفاری نباید رشته هایی مانند حقوق را ارائه کند بلکه این رشته مربوط به مرکز وابسته به دادگستری است بنابراین تفکیک حوزه های تخصصی باید شفاف شود.
وی گفت: دانشگاه علمی کاربردی می تواند در حوزه هایی مانند صنعتی، کشاورزی و خدمات گردشگری ورود کند و خوزستان به عنوان قطب صنعتی کشور در این زمینه، پتانسیل های زیادی دارد و باید ابداع و نوآوری وجود داشته باشد.
بدری افزود: مراکز علمی کاربردی هر استان بهتر از هرکسی به زمینه تخصصی خود واقفند و مسئولان کشوری نیز شرایط را آسان می کنند.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: در حال حاضر 500 هزار دانشجو در یک هزار و 150 مرکز علمی کاربردی کشور تحصیل می کنند.
به گزارش ایرنا در پی انتصاب’ علی حسین حسین زاده’ رئیس پیشین دانشگاه علمی کاربردی خوزستان به سمت معاون سیاسی و اجتماعی استانداری، مسعود خداپناه از استادان دانشگاه شهید چمران به عنوان رئیس جدید دانشگاه عملی کاربردی خوزستان منصوب و معرفی شد.
وی دارای مدرک دکترای اقتصاد است و ریاست پردیس دانشگاه شهید چمران و مدیر تشکیلات برنامه و بودجه این دانشگاه در کارنامه مدیریتی خداپناه وجود دارد.
آیین تکریم و معارفه روسای دانشگاه علمی و کاربردی استان خوزستان روز دوشنبه با حضور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در سرسرای اداری دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *