تشدید تظاهرات دانشجویان معترض در اوگاندا با تعطیلی کلاس های درس

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا به نقل از روزنامه ‘مانیتور’ چاپ کامپالا، کلیه کلاس های دانشگاه های دو شهر « کامپالا» و «مبارارا» با افزایش تظاهرات، خالی از دانشجو شده است.
بر اساس این گزارش، شماری از تشکل های دانشجویی با صدور بیانیه های جداگانه، خواستار توجه جدی دولت به مطالبات قانونی دانشجویان و اساتید شده اند.
تظاهرات سراسری دانشجویان اوگاندا در روزهای اخیر در حمایت از تشکل های دانشجویی و در اعتراض به سیاست های آموزشی دولت تشدید یافته است.
بر اساس گزارش های منتشره، نیروهای ویژه پلیس با حضور در محوطه بیرونی دانشگاه های این دو شهر، دانشجویان معترض را متفرق ساختند و تنی چند از دانشجویان را به طور موقت بازداشت کردند.
تشدید تظاهرات دانشجویان در اوگاندا در حالی است که فضای امنیتی در دانشگاه «ویکتوریا» این کشور افزایش یافته و ناظران منطقه ای از برخورد سخت پلیس کامپالا با دانشجویان معترض خبر می دهند.
دانشجویان و پلیس در این کشور در جریان تجمعاتی که به تازگی در اعتراض به بی توجهی دولت به مطالبات آموزشی و فرهنگی برگزار شده است، با هم درگیر شده اند.
این در حالی است که اعتراض های خشونت بار دانشجویی در کامپالا و شهرهای دیگر اوگاندا، باعث تعطیلی موقت بسیاری از دانشگاه های این کشور شده است.
بر اساس گزارش های منتشره و به گفته نمایندگان تشکل های دانشجویی اوگاندا، دولت باید با تجدید نظر در سیاست های آموزشی خود، مقدمات توسعه صحیح و مبتنی بر برنامه آموزش عالی برای همه اقشار جامعه را فراهم کند.
بر اساس اعلام کارشناسان سیاسی، افزایش فضای امنیتی در دانشگاه های اوگاندا و تداوم بی توجهی دولت این کشور به مطالبات فرهنگی و آموزشی دانشجویان، این کشور را با یک بحران بزرگ اجتماعی مواجه خواهد ساخت.
نیروهای پلیس کامپالا نیز با شلیک گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی٬ تظاهرات کنندگان را متفرق کردند.
حضور نیروهای ویژه پلیس در محوطه های درونی و بیرونی برخی دانشگاه های این کشور در حالی شدت پیدا کرده که نمایندگان تشکل های دانشگاهی خواستار انجام اصلاحات آموزشی و فرهنگی شده اند.
تشکل ها و نهادهای دانشگاهی اوگاندا تاکید کرده اند که این تظاهرات در روزهای آینده با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *