دانشگاه آزاد برای جذب فارسی زبانان در فرانسه و اتریش شعبه دایر می کند

دانشگاه آزاد برای جذب فارسی زبانان در فرانسه و اتریش شعبه دایر می کند

حمید میرزاده بعد از ظهر سه شنبه با حضور در غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دانشگاه آزاد در آکسفورد، دبی، کابل و بیروت شعبه دارد و یک شعبه هم به تازگی در عمان افتتاح کرد و دو دفتر در آلمان و یکی در مسکو و دیگری در میلان ایتالیا داریم.
وی با بیان اینکه بنا داریم امسال دو دفتر در اتریش و فرانسه دایر کنیم، هدف از گشایش این دفاتر را جذب ایرانیان و فارسی زبانان خارج از کشور دانست که نمی تواند به ایران بیایند.
رئیس دانشگاه آزاد افزود: دانشجویانی که بخواهند غیر حضوری با دانشگاه ارتباط داشته باشند از طریق شبکه مجازی می توانند با دانشگاه ارتباط بگیرند و هرگاه به استاد نیاز باشد، اساتید دانشگاه با حضور در دفاتر کلاس برپا کرده و امتحان می گیرند.
میرزاده گفت: در سه سال گذشته یکهزار میلیارد تومان بابت افزایش قانونی شهریه از خانواده ها توسط دانشگاه پول کمتری جمع آوری شده است.
وی گفت: این نشان دهنده آن است که دانشگاه آزاد نه تنها از دولت کمک های مالی دریافت نمی کند بلکه بدنبال آن نیست که بودجه خود را از شهریه دانشجویی تامین کند و در سه سال گذشته شهریه ثابت خود را افزایش نداده است.
رییس دانشگاه آزاد گفت: طبق قانون و اجازه وزارت علوم و بهداشت که شهریه های دانشگاهها را 20 تا 25 درصد افزایش دادند، می توانستیم شهریه را افزایش دهیم اما این کار را نکردیم.
بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از 14 تا 21 آبان ماه در مصلای امام خمینی(ره) دایر است.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *