دانشگاه دولتی نفت و گاز روسیه با دانشگاه آزاد همکاری می کند

دانشگاه دولتی نفت و گاز روسیه با دانشگاه آزاد همکاری می کند

دکتر ‘ابراهیم واشقانی فراهانی’ در بازدید از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: دانشگاه آزاد به منظور گسترش فعالیت های بین المللی خود، تفاهم نامه های اجرایی متعددی با دانشگاه های بزرگ دنیا دارد که نزدیکترین آن با دانشگاه ‘گوبکین’ روسیه درحال اجرایی شدن است.
وی امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه دولتی نفت و گاز گوبکین را در راستای اجرایی شدن اهداف پروژه تحقیقاتی مشترک وزارت نفت و با 10 دانشگاه برتر کشور از جمله دانشگاه آزاد به منظور ازدیاد برداشت نفت از میدان های نفتی کشور برشمرد.
واشقانی فراهانی با بیان اینکه دو پروژه دانشگاه آزاد در رابطه با ازدیاد برداشت از میدان های نفتی مورد تصویب قرار گرفته است، ادامه داد: یکی از الزامات اجرای این قراردادها، داشتن یک شریک خارجی است که با انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه گوبکین روسیه، این شرط محقق شده است.
وی به سفر اخیر خود به روسیه و مذاکره با مسوولان دانشگاه گوبکین اشاره کرد و گفت: براساس صحبت های صورت گرفته، به زودی نمایندگان دانشگاه گوبکین به ایران خواهند آمد و از نزدیک، میدان نفتی کرنج را بازدید کنند تا بتوانیم اولین بخش پروژه را درخصوص ‘شبیه سازی میدان نفتی کرنج’ کلید بزنیم.
معاون دانشگاه آزاد ادامه داد: با دانشگاه های دیگری از روسیه، نروژ و فنلاند نیز همکاری داریم و اخیرا در سفر به روسیه با ‘اسکولکووا’ که بزرگترین پارک علم و فناوری این کشور است، قرارداد همکاری منعقد کردیم.
وی توضیح داد: اسکولکووا در زمینی به مساحت 400 هکتار و با زیربنای سه میلیون مترمربع فعالیت می کند که بخش هایی از آن تاسیس شده و بخش های دیگر آن درحال راه اندازی است.
به گفته فراهانی، دانشگاه آزاد اسلامی و پارک علم و فناوری اسکولکووا همچنین تفاهم کردند نسبت به راه اندازی و میزبانی از دفترهای نمایندگی طرف مقابل، همکاری کنند و دستاوردهای علم و فناوری یکدیگر را مورد حمایت قرار دهند.
وی از اعزام دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد برای حضور در فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت دانشگاه های روسی طرف قرارداد خبر داد.
معاون دانشگاه آزاد گسترش آموزش زبان فارسی در عرصه های بین المللی را با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری از رویکردهای جدی این دانشگاه ذکر کرد و گفت: دانشگاه آزاد دارای یک دفتر در دانشگاه سینرژی روسیه است که در سفر ماه گذشته به روسیه، مرکز فرهنگ و زبان فارسی ایران را در این دانشگاه افتتاح کردیم و اکنون برای بیش از 25 دانشجوی بین المللی آموزش زبان فارسی داریم.
فراهانی از تعامل و توافق با سفارت جمهوری اسلامی در روسیه برای اعزام استادان دانشگاه آزاد برای راه اندازی کرسی آموزشی و تدریس زبان فارسی در مناطق مختلف روسیه خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در آلمان دو دفتر برای جذب دانشجو ایجاد کرده که آموزش های آن به شیوه الکترونیکی ارائه می شود و یک مرکز انتشاراتی در شهر اسن آلمان افتتاح کردیم.
فراهانی با اشاره به وجود دفتر دانشگاه آزاد در میلان ایتالیا و آکسفورد انگلیس، از راه اندازی دفاتر جذب دانشجوی این دانشگاه در فرانسه و اتریش در آینده نزدیک خبر داد.
بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از 14 تا 21 آبان ماه در مصلای امام خمینی (ره) دایر است.
علمی**1055**
خبرنگار : زینب کارگر **انتشار: زهره محتشمی پور

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *