سفر مطالعاتی دانشجویان دانشگاه هامبورگ به کیش

محمدرضا سعید آبادی عصر جمعه در گفت وگو با خبرنگار کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا جذب دانشجوی خارجی در این دانشگاه را چارچوب ماموریت ها و در راستای بین المللی شدن آن عنوان کرد و افزود: از سال گذشته بحث پذیرش دانشجوی خارجی و راه اندازی دوره های مشترک با دانشگاه های معتبر خارجی در دستور کار این پردیس قرار گرفت .
وی گفت :با برنامه ریزی انجام شده تعداد 7 دانشجوی خارجی غیر بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های مهندسی نفت، طراحی صنعتی، زبان انگلیسی و کامپیوتر برای نیمسال تحصیلی مهر 95-96 موفق به دریافت پذیرش شدند.
سعید آبادی تصریح کرد : این دانشجویان به رغم داشتن فرصت های متعدد دیگری برای ادامه تحصیل در دانشگاههای اروپایی و منطقه، با توجه به جایگاه علمی و اعتبار دانشگاه تهران در منطقه و جهان و همچنین برنامه ریزی معاونت بین الملل پردیس کیش، موفق به اخذ پذیرش در این پردیس شده و بصورت غیر بورسیه و با پرداخت شهریه در پردیس کیش دانشگاه تهران مشغول به تحصیل شده اند.
وی همچنین از پذیرش تعداد دیگری دانشجوی غیر ایرانی برای نیمسال تحصیلی آینده (بهمن 96-1395) خبر داد و به ایرنا گفت : این دانشجویان در ترم آینده مشغول به تحصیل خواهند شد.
سعید آبادی افزود :همچنین یک گروه 10 نفره از دانشجویان دانشگاه هامبورگ آلمان نیز در اسفند ماه، برای گذراندن دوره کوتاه مدت مطالعات ایران وارد جزیره کیش خواهند شد.
گفتنی است، پردیس بین المللی کیش به عنوان زیرمجموعه ای از دانشگاه تهران در 1386 در جزیره کیش راه اندازی شد ، این پردیس در چارچوب تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به استناد مصوبه هیات امنای دانشگاه تهران و بر اساس مفاد اساسنامه و ضوابط و مقررات مربوط به آن اداره می شود.
در پنج دانشگاه فعال پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران، پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه جامع علمی – کاربردی، دانشگاه پیام نور واحد بین الملل و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل کیش، 6 هزار و 978 دانشجو مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد، سه هزار و 54 دانشجو زن و سه هزار و 924 دانشجو مرد هستند.
در نیمسال 94 – 95، پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران با 2 هزار و 376 دانشجو در 11 رشته در مقطع کارشناسی، 106 رشته کارشناسی ارشد و 56 رشته در مقطع دکتری در مجموعه رشته های فنی و مهندسی، علوم اجتماعی و رفتاری، علوم پایه، هنر و علوم انسانی بالاترین میزان دانشجو را به خود اختصاص داده است.
جزیره کیش با 91 کیلومتر مربع مساحت در آب های نیلگون خلیج فارس در استان هرمزگان واقع شده است.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *