میزگردهای علمی بررسی نظرات آیت الله هاشمی شاهرودی برگزار می شود

میزگردهای علمی بررسی نظرات آیت الله هاشمی شاهرودی برگزار می شود

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، فیروز دیندار روز شنبه در نشست خبری افزود: مجموع سخنرانی های آیت الله هاشمی شاهرودی بررسی و از لحاظ موضوعی و محتوایی طبقه بندی شده است.
وی گفت: تاکیدات آیت الله هاشمی شاهرودی و اندیشه های وی برای بهبود امور جامعه در چند محور به صورت کتاب به نگارش در آمده است.
مدیر میزگردهای علمی دانشگاه عدالت افزود: این کتاب ها در محورهای ایثار و شهادت، رسانه و اطلاع رسانی، اقتصاد، آموزش و پرورش، تروریسم و زندان و حبس زدایی هستند.
وی ادامه داد: این کتاب ها که اندیشه های آیت الله هاشمی شاهرودی هستند، منتشر شده و اکنون در اختیار عموم مردم قرار دارند.
دیندار خاطرنشان کرد: بر همین اساس از بعداز ظهر امروز (شنبه) به مدت پنج روز نشست هایی علمی در مورد این کتاب ها با حضور اساتید علمی و دانشگاهی در دانشگاه عدالت برگزار خواهد شد.
وی یادآور شد: هدف از این میزگردها ترویج علوم اسلامی انسانی و تقویت اندیشه های اسلامی در دانشگاه ها و نهادها و پاسخگویی به نیازهای جدید روزمره نظام در راستای اندیشه های اسلامی است.
مدیر میزگردهای علمی دانشگاه عدالت اظهار کرد: همچنین چگونگی تربیت دانشجویان با مبانی اندیشه های نظام اسلامی، بومی سازی اندیشه های اسلامی فقهی متناسب با شرایط روز کشور از جمله دیگر اهداف این نشست های علمی است.
وی گفت: معتقدم به محورهای این میزگردها در جامعه کمتر پرداخته شده و سعی داریم تا یک الگوسازی در نظام دانشگاهی و حوزوی داشته باشیم.
دیندار افزود: دانشگاه عدالت مصمم است تا پس از این میزگردها در مراحل آتی نیز نشست های علمی با موضوعات جدید برگزار کند.
وی ادامه داد: تمامی سخنرانی ها در این میزگردها علمی پنج روزه به صورت کتاب قرار خواهد گرفت و به افرادی که در این نشست ها شرکت کنند، گواهی دوره های آموزشی صادر خواهد شد.
مدیر میزگردهای علمی دانشگاه عدالت خاطرنشان کرد: برنامه ریزی شده تا پس از این میزگردها، همین موضوعات را هر ماه در یک دانشگاه مادر استان های کشور در قالب نشست های علمی ادامه دهیم.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *