انجمن دانشجویان سوری دانش آموخته دانشگاه های جمهوری اسلامی تشکیل شد

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، نماینده ولی فقیه در سوریه در این نشست که در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در دمشق برگزارشد گفت: ملت های ایران و سوریه روابط دیرینه ای باهم داشتند و این روابط در زمان امام خمینی(ره) و حافظ اسد وارد مرحله جدیدی شد.
آیت الله سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری افزود: در بحران اخیر نیز خون شهدای ایرانی و سوری در میدان های دفاع از اسلام به هم آمیخته است و این رابطه مستحکم تر شد.
وی اضافه کرد: فرهیختگان سوریه و جهان اسلام باید نسبت به فعالیت های دشمنان بویژه آمریکا و صهیونیست ها هوشیار باشند.
طباطبایی اشکذری گفت: آینده سوریه در دستان فرهیختگان سوریه و روابط با کشورهای دوست است و نه در رابطه با آمریکا و صهیونیست ها زیرا آن ها فقط به دنبال به به فساد کشاندن جوانان مسلمان هستند.
کنسول جمهوری اسلامی ایران در سوریه نیز گفت: برغم هجمه نظامی به سوریه، جوانان این کشور در صحنه جنگ سیاسی، رسانه ای، اقتصادی، فرهنگی پیشرفت های خوبی داشته اند.
عباس زینعلی افزود: ضروری است با تکیه بر بازوی علمی جوانان سوریه، این عرصه هرچه بیشتر و بهتر فعال شود.
وی اضافه کرد: دانشجویان سوری نیز مانند دانشجویان ایرانی در المپیادهای جهانی رتبه ها برتر را کسب کرده اند و این واقعیتی است که جوانان ایرانی و سوری از هوش سرشاری برخوردارند و براین اساس پیشنهاد می شود که ارتباط دانشجویان ایرانی وسوری بیش از پیش افزایش یابد و همه زمینه ها تبادل تجربه داشته باشند.
زینعلی گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی به صورت ماهیانه گزارش کاملی را درباره پیشرفت های علمی جمهوری اسلامی ارائه می کند که می توانیم برای استفاده علاقه مندان در سایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه قراردهیم.
وی بیان کرد: مرکز ثبت اختراعات درایران نیز از دیگر مراکزی است که از طرح مبتکرانه شما استقبال می کند و سفارت جمهوری اسلامی ایران همواره آماده ارائه مشورت به دانشجویان سوری در این زمینه است.
زینعلی اظهارداشت: دنیای امروز دنیای فناوری و نوآوری است و استعدادهای برتر جوانان سوری این نوید را می دهد که مسیر روشنی به برکت خون شهیدان پیش روی سوریه و محور مقاومت قراردارد.
وی افزود: ملت سوریه با صبر و پایداری خود، ائتلاف شومی که به دنبال تجزیه سوریه بود را به زانو درآورد.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *