نماینده تبریز: دانشگاه آزاد به سمت کارآفرینی برود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، شهاب‌الدین بی‌مقدار روز شنبه در نشست مسئولان دانشگاه آزاد با نماینده های مجلس در آذربایجان شرقی گفت: با توجه به اینکه تعداد دانشجویان کم شده و تامین هزینه‌ها از طریق شهریه دانشجو مقدور نیست، باید برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری برنامه‌ریزی درست داشته باشیم .
وی با بیان اینکه عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در تبریز رضایت‌بخش است، افزود: همه واحدهای این دانشگاه در شهرستان‌های کوچک استان آذربایجان شرقی به خوبی عمل می‌کنند و برخی از آن ها تولیدات بسیار خوبی در حوزه صنعت و پژوهش دارند که باید این رسالت ادامه پیدا کند.
بی‌مقدار به همکاری‌های دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: طرح‌های دانش‌بنیان از سمت نمایندگان حمایت می‌شود و دانشگاه آزاداسلامی باید از استعدادهای استان استفاده کند.

* دانشگاه آزاد اسلامی در پی حل مشکلات جامعه باشد
محمد وحدتی نماینده بستان‌آباد در مجلس و نائب رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه تفاوت‌ما با کشورهای دیگر هویت اسلامی است، گفت: نگرانی‌های ما تهدید این هویت است.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه سرآمد روشن‌فکری جامعه است، گفت: این سرآمدی باید در حل مشکلات جامعه دیده شود.
وحدتی گفت: همه باید آستین بالا بزنیم و مشکلاتی مانند طلاق، حاشیه‌نشینی، مشکلات اجتماعی و فرهنگی را حل کنیم.

* وظیفه دانشگاه ها استعداد سنجی است
حمزه امینی نماینده هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی هم گفت: فعالیت‌هایی مانند آمایش سرزمینی، شناخت توانمندی‌ها و استعدادهای هر شهرستان و مطالعه آن ها بنا به نیاز آن محل و همچنین راه‌‌اندازی رشته‌های مورد نیاز و کارآمد در این مکان‌ها از جمله‌ فعالیت‌هایی است که می‌توان انجام داد.
وی گفت: باید تمرکز زدایی کنیم و به شهرستان‌های کوچک توجه نشان دهیم تا عدالت اجتماعی هم محقق شود.
امینی گفت: اگر دانشگاهی در یک شهرستان تعطیل ‌شود یعنی توسعه در آنجا تعطیل شده است.

* هم‌اندیشی صنعت و دانشگاه نیاز امروز جامعه
معصومه آقاپورعلی‌شاهی نماینده مردم شبستر در مجلس نیز با اظهار امیدواری به حل مشکلات با تعامل و هم‌اندیشی، گفت: این استان بستر مناسبی برای دانشگاه‌های کشور است.
وی گفت: هم مرزی این استان با آذربایجان و ترکیه از جمله ظرفیت‌هایی است که دانشگاه آزاد اسلامی هم باید از آن استفاده کند.
او ضمن قدردانی از دکتر امین‌پور برای ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: هم‌اندیشی میان صنعت و دانشگاه در استان آذربایجان شرقی باید روزافزون باشد.
آقاپور بر فراهم کردن شرایط و تسهیلات لازم برای همکاری صنعت و دانشگاه تاکید کرد و افزود: ما باید به سمت درآمدزایی در دانشگاه پیش برویم و در جهت شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تلاش کنیم.
در این نشست هر یک از نماینده های مجلس درخواست هایی در رابطه با دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان خود مطرح کردند.
این نشست با حضور میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور برگزار شد.
3071/518 ** شبد ** 1095 ** تنظیم کننده : پرویز انصاری ** انتشاردهنده: محمد عزیزی راد

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *