تخلفات احتمالی علمی بزرگ نمایی می شود

تخلفات احتمالی علمی بزرگ نمایی می شود

به گزارشکنکوری، محمد مهدی زاهدی با اشاره به موضوع سرقت های علمی افزود: در این مورد هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی و هم در مجلس شورای اسلامی برنامه هایی در دست بررسی است.
وی ادامه داد: البته برای مقابله با این تخلفات و سرقت های علمی اخیرا دولت هم لایحه ای را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بر اساس توافق حاصل شده با هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، مقرر شده کمیسیون مشترکی متشکل از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و حقوقی و قضائی برای بررسی دقیق این موضوع تشکیل شود.
به گزارش روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، زاهدی گفت: امیدواریم تا با بررسی جامع همه جوانب موضوع، مقررات به نحوی تدوین شود که دیگر شاهد تخلفات علمی در کشور نباشیم.
وی در پاسخ به سووالی پیرامون هدف و انگیزه از بزرگ نمایی برخی تخلفات علمی اتفاق افتاده افزود: البته کسی منکر تخلف نیست اما باید توجه شود که تعداد 58 مقاله ای که مورد تشکیک قرار گرفته در مقایسه با آنچه که در کشورهای غربی اعم از آمریکا و اروپا در این زمینه اتفاق می افتد، بسیار ناچیز است اما در آمار و گزارش ها فقط تخلفات احتمالی اتفاق افتاده در کشور بزرگ نمایی می شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در این فضا بطور قطع شیطنت مجله «نیچر» (nature) با هدف سیاسی صورت گرفته است.
وی در پاسخ به سووالی پیرامون بودجه پژوهش کشور هم گفت: باید طبق قانون حداقل یک درصد تولید ناخالص داخلی(جی دی پی) به پژوهش و تحقیقات اختصاص یابد، اما متاسفانه شاهد این موضوع نیستیم و از دولت انتظار می رود در این خصوص تدبیر لازم را داشته باشد.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بودجه سال 1395 حدود هفت هزار میلیارد تومان به پژوهش تخصیص داه شده، اما هنوز یک ریال هم پرداخت نشده است.

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *