جذب بیش از 13 هزار دانشجو در رشته های تحصیلی روزانه و شبانه

جذب بیش از 13 هزار دانشجو در رشته های تحصیلی روزانه و شبانه

حسین توکلی روز دوشنبه در گفت و گو با کنکوری ارشد دکتری به نقل از خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا افزود: از مجموع 13 هزار و 672 نفر، 6 هزار و 415 نفر برای دوره روزانه، سه هزار و 352 نفر برای دوره شبانه،207نفر برای دوره نیمه حضوری، دو هزار و 830 نفر برای دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، یکهزار و 11 نفر برای پردیس خودگردان دانشگاهها و 757 نفر نبز برای دوره مجازی دانشگاههای دولتی پذیرش می شوند.
وی اظهار کرد: اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره ظرفیت پذیرش رشته های تحصیلی جدید و تکمیل ظرفیت برخی از رشته های تحصیلی روزانه و نوبت دوم (شبانه ) دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در آزمون سرسری 95 از 23 آبان ماه بر روی سایت www.sanjesh.orgقرار گرفته است.
توکلی ادامه داد: تمامی داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری 95 با نمره کل مساوی و یا بیشتر از یک (با توجه به کارنامه نتایج علمی اولیه ) بر اساس ضوابط و شرایط مندرج در اطلاعیه یاد شده، دفترچه های راهنمای شماره یک و دو و یا سایر اطلاعیه های مندرج از 23 تا 26 آبان به سایت سنجش مراجعه و با مطالعه دقیق و اطلاع از کد رشته های محل، نسبت به انتخاب 50 کد رشته محل در فرم انتخاب رشته اینترنتی ثبت نام کنند.
این مقام مسوول در سازمان سنجش اضافه کرد: افرادی که در آزمون سراسری ثبت نام کرده و یا نکرده اند، می توانند برخی از رشته های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی انجام می شود را انتخاب کنند.
به گفته توکلی، افرادی که در آزمون سراسری 95 ثبت نام و شرکت نکردند با واریز 180 هزار ریال بابت هزینه ثبت نام نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *