راه اندازی شعبه اقلیم کردستان دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج از پذیرش دانشجو در ۸۵ رشته کارشناسی ارشد و ۳۸ رشته مقطع دکتری در این واحد دانشگاهی در استان کردستان خبر داد.

محمدقربان کیانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به روند رو به رشد پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در حوزه تحصیلات تکمیلی طی چند سال اخیر، اظهار داشت: در سال ۹۳ تنها در کمتر از ۱۰ رشته ارشد و یک رشته دکتری در واحد سنندج دانشجو پذیرش می شد که خوشبتخانه آمار فعلی با گذشته به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: هم اکنون دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج دارای ۸۵  رشته کارشناسی ارشد و ۳۸ رشته دکتری است که این مهم نشان می دهد واحد سنندج در حوزه تحصیلات تکمیلی در منطقه و حتی کشور یکی از واحدهای برتر حتی در بین مراکز دولتی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: افزایش رشته های این واحد دانشگاهی با هدف توزیع عادلانه ظرفیت های آموزش عالی در سراسر کشور صورت گرفت و خوشبختانه به دلیل نگاه ویژه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، امروز واحد سنندج در حوزه تحصیلات تکمیلی یکی از واحدهای برتر دانشگاهی به شمار می رود.

وی به توزیع مناسب رشته های تحصیلات تکمیلی در واحد سنندج اشاره کرد و افزود: بخش زیادی از رشته های ارشد و دکتری در واحد سنندج در حوزه فنی و مهندسی است و این مهم باعث می شود تا ظرفیت های خوبی در راستای تربیت نیروی انسانی توانمند و دانشگاهی در این منطقه ایجاد شود.

کیانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نیمی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی استان کردستان در واحد سنندج تحصیل می کنند، بیان کرد: در حال حاضر نیمی از کل دانشجویان تحصیلات تکمیلی در استان کردستان، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج تحصیل می کنند و این مهم نشان دهنده ظرفیت های بالای واحد سنندج در این بخش است.

وی با اشاره به ظرفیت های بیشتر این واحد در راستای توسعه و افزایش شمار رشته های تحصیلات تکمیلی، بیان کرد: واحد سنندج در در اختیار داشتن ۳۵۰ عضو هیات علمی تمام وقت و همچنین ظرفیت های آزمایشگاهی و کارگاهی می تواند شمار رشته های ارشد و دکتری را افزایش دهد و انتظار می رود که این مهم با نظر مساعد مسئولان سازمان مرکزی و همچنین وزارت علوم اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج گفت: افزایش شمار رشته های تحصیلات تکمیلی باعث می شود تا دانشجویان و متقاضیان به تحصیل راهی سایر استانها و حتی کشورهای جنوب آسیا نشوند و این مهم دستاوردهای خوبی برای کردستان به دنبال خواهد داشت.

کیانی به راه اندازی مرکز رشد، مرکز تحقیقاتی کردستان شناسی و مرکز روانشاسی و مشاوره در واحد سنندج اشاره کرد و افزود: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی در کنار فعالیت های آموزشی خود به مقوله پژوهش و کارهای تحقیقاتی اهمیت ویژه داده است و در همین راستا و متناسب با نیازهای استان همایش های مختلفی در قالب های منطقه ای، ملی و بین المللی برگزار شده است.

وی با اشاره به آمادگی واحد سنندج در راستای راه اندازی شعبه دانشگاه آزاد اسلامی در اقلیم کردستان عراق، بیان کرد: انتظار می رود که با تعامل سازنده تر مسئولان وزارت علوم این مهم هر چه سریعتی اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج بیان کرد: خوشبختانه طی دو سال اخیر روند پذیرش دانشجوی اقلیم کردستان عراق بسیار خوب بوده است و طرف عراقی نیز آمادگی دارد تا دانشگاه آزاد اسلامی در این منطقه شعبه خود را راه اندازی کند که مقدمات کار فراهم شده است.

وی راه اندازی این مرکز را ضروری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر سایر کشورها در اقلیم کردستان عراق دانشگاه غیردولتی راه اندازی کرده اند و نیاز است که جمهوری اسلامی ایران هم در این منطقه شعبه دانشگاهی داشته باشد که با توجه به هماهنگی های صورت گرفته، واحد سنندج این آمادگی را دارد.