معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه وضعیت رسیدگی به رشته‌های مشترک بین دو وزارتخانه علوم و بهداشت به طور جدی پیگیری می‌شود، گفت: هنوز در مورد هیچ رشته‌ای به نتیجه نرسیده‌ایم. اختلاف‌نظرها همچنان وجود دارد و رسیدن به نتیجه نهایی در این خصوص امری زمان‌بر است.

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در گفت‌وگو با کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایسنا با اعلام این مطلب به تشریح آخرین وضعیت رشته‌های مشترک بین دو وزارتخانه علوم و بهداشت اشاره کرد و افزود: وضعیت رشته‌های مشترک بین دو وزارتخانه در دست بررسی است. تاکنون نیز پیرامون موضوع بحث‌های زیادی صورت گرفته اما هنوز در مورد هیچ رشته‌ای به نتیجه‌ای مشخص نرسیده‌ایم و اختلاف‌نظرها همچنان وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: اختلاف‌نظر در مورد مباحث مختلف بخصوص در مورد رشته‌های مشترک بین دو وزارتخانه علوم و بهداشت در بین جامعه دانشگاهی امری کاملا طبیعی است و ما باید در قالب قانون و دستورالعملی که تدوین کرده‌ایم و به امضای هر دو وزیر (علوم و بهداشت) نیز رسیده‌است عمل کنیم. در این میان رشته‌هایی که روی آنها اختلاف‌نظر وجود دارد عمدتاً بین‌رشته‌ای هستند.

معاون آموزشی وزیر علوم در پایان خاطرنشان کرد: موضوع تعیین‌تکلیف رشته‌های مشترک بین دو وزارت علوم و بهداشت کاملا جدی پیگیری می‌شود و کمیته‌ای نیز در این زمینه تشکیل شده است اما به نتیجه رسیدن آن امری زمان‌بر می‌باشد