هیات فرهنگی و دانشگاهی ایران با رئیس دانشگاه اسلامی لبنان دیدار کرد

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، در این دیدار که روز دوشنبه برگزار شد، «حسینعلی قبادی» رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، « محمد کافی» رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، « علامحسین خواجه» رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، « حسن کلانه» معاون مرکز روابط علمی و بین المللی وزارت علوم و « محمد مهدی شریعتمدار» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان هم حضور داشتند.
دو طرف درباره مسائل آموزش عالی، مطالعات و تحقیقات علمی در دو کشور، راه های فعال سازی همکاری های مشترک بین دانشگاه های ایران و دانشگاه اسلامی لبنان ، تبادل کارشناسان ، امضای توافقنامه های همکاری و برگزاری همایش های مشترک گفت وگو و تبادل نظر کردند.
دینا المولی با ابراز خرسندی از سفر هیات علمی ، فرهنگی و دانشگاهی ایران به لبنان گفت که کشور متبوعش روابطی ممتاز با جمهوری اسلامی ایران در دو سطح مردمی و دولتی دارد.
رئیس دانشگاه اسلامی لبنان همچنین جایگاه عالی علمی دانشگاه های ایران ناشی از تلاش های اندیشمندان و دانشمندان ایرانی را مایه مباهات دانست و آن را ستود.
وی تاکید کرد که ایران امروز با کشورهای پیشرفته و توسعه یافته مصاف می کند و وارد باشگاه کشورهای هسته ای شده است.
دینا المولی بر ضرورت فعال شدن همکاری های مشترک دانشگاه اسلامی لبنان با دانشگاه های ایران تاکید کرد و استفاده از پیشرفت های علمی و مطالعاتی را برای خدمت به نیازها و مطالبات دو کشور و دو ملت لبنان و ایران ضروری خواند.
هیات ایرانی هم از موفقیت ها و دستاوردهای علمی دانشگاه اسلامی لبنان در مدتی کوتاه از جمله استفاده از برنامه های جدید و مدرن در آموزش عالی ابراز شگفتی کرد.
هیات ایرانی همچنین تلاش های مستمر برای بهبود کیفیت روش های آموزشی و ایجاد رشته ها و تخصص ها مختلف و متنوع در دانشگاه اسلامی لبنان و استقبال از دانشجویان از سراسر لبنان را تحسین برانگیز خواند.
هیاتی ایرانی از رئیس دانشگاه اسلامی لبنان برای سفر به ایران و دیدار با رئیسان دانشگاه های ایرانی دعوت کرد و دینا المولی قول داد در نزدیکترین زمان ممکن به ایران سفر کند.
هیاتی ایرانی به همراه المولی از شهرک دانشگاهی لبنان در منطقه الوردانیه دیدن و« عبدالمنعم قبیسی» رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه اسلامی لبنان مراحل تشکیل دانشکده ها ، بخش های مختلف و ایجاد ساختمان ها را تشریح کرد.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *