برگزاری پیش‌ اجلاسیه کرسی‌های نظریه‌پردازی پیام نور/دانشجویان دکتری کوبا دردانشگاه شریف

برگزاری پیش‌ اجلاسیه کرسی‌های نظریه‌پردازی پیام نور/دانشجویان دکتری کوبا دردانشگاه شریف

به گزارش روز سه شنبه کنکوری ارشد دکتری به نقل از دانشگاه پیام نور، ایوب مرادی افزود: این نشست که با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی در ‌سالن اجتماعات پیام نور مرکز تهران برگزار شد، با استقبال علاقه‌مندان به مباحث نقد ادبی روبه‌رو شد. ‌
وی اضافه کرد: در این جلسه که با حضور ناقدان و داوران تشکیل یافت موضوع «ارائه فرمول جریان روان و ارتقای مرتبه ‌وجودی انسان در داستان منطق‌الطیر عطار با نظر کیمیاگری و روان‌کاوی» طرح‌ شده توسط ویدا احمدی عضو علمی ‌دانشگاه فردوسی مشهد به بحث و تبادل نظر گذاشته شد. ‌
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه پیام نور استان تهران افزود: ضرورت پرداختن به موضوع نظریه‌پردازی به‌ویژه در حوزه علوم انسانی انگیزه اصلی تشکیل جلسات این چنینی ‌است و روند برگزاری این نوع جلسات در آینده نیز به‌صورت جدی از سوی دانشگاه پیام نور دنبال خواهد شد. ‌
وی همچنین از اساتید و صاحب‌نظران خواست تا با طرح دیدگاه‌های نظری خود در سلسله ‌نشست‌های نقد و مناظره که با همّت ‌دبیرخانه حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود هم بر غنای نظرگاه خود بپردازند و ‌هم زمینه‌های رونق و شکوفایی کرسی‌های نظریه‌پردازی را فراهم آورند.

** ‌تحصیل دانشجویان دکتری کوبایی در دانشگاه شریف بررسی شد
هیات آکادمیک و سفیر کوبا از دانشگاه صنعتی شریف بازدید کردند و در این بازدید موضوع تحصیل دانشجویان دکتری این کشور در دانشگاه شریف بررسی شد.
به گزارش روابط دانشگاه صنعتی شریف، طی بازدید هیات آکادمیک و سفیر کوبا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر موضوعات برگزاری دوره های مشترک دکتری، کارگاه های آموزشی مشترک و اعطا مدارک مشترک بررسی شد.
فیدل کاسترو دیاز بالارت مشاور عالی علمی دولت کوبا، گونزالس کسادا سفیر کوبا در ایران به همراه هیاتی از اعضای آکادمیک کوبا از دانشگاه صنعتی شریف بازدید کردند.
در این دیدار موارد مختلف چگونگی بهبود روابط دانشگاهی دو کشور بررسی شد.
کاسترو دیاز بالارت مشاور عالی علمی دولت کوبا تمایل فراوانی به برگزاری دوره ها و کارگاه های مشترک با متخصصان ایرانی و دانشگاه صنعتی شریف داشت.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *