تشکیل کمیته ویژه رسیدگی به تخلفات علمی در دانشگاه آزاد

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر ‘حمید میرزاده’ در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، سرقت علمی را زشت ترین نوع دزدی خواند و گفت: علم مقدس و الهی است از همین رو، یکی از مهمترین وظایف دانشگاه ها برخورد با سرقت علمی است.
وی با بیان اینکه کسانی که دست به سرقت علمی بزنند، در دانشگاه‌ آزاد اسلامی جایی ندارند، گفت: از 33 هزار عضو هیات علمی دانشگاه‌آزاد اسلامی تنها 4 نفر مسئول مکاتبات این مقالات بوده اند و دست به این عمل زشت زده اند که با آنها برخورد قانونی خواهد شد.
میرزاده درخصوص تشکیل کمیته ویژه رسیدگی به تخلفات علمی نیز گفت: در پی گزارش مجلات علمی ‘نیچر’ nature و ‘اشپرینگر’ Springer درخصوص سرقت علمی در تعدادی از مقالات مربوط به اعضای هیات علمی دانشگاه های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سه واحد از 400 واحد و مرکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، کمیته ای ویژه برای پیگیری آن دسته از مقالات که مربوط به اعضای هیات علمی این دانشگاه است، تشکیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: رتبه دانشگاه آزاد اسلامی در چهار سال اخیر رشد بسزایی داشته و امروز این دانشگاه توانسته از رتبه 750 چهار سال قبل در پایگاه ISI به رتبه 161 برسد و جزو 200 دانشگاه برتر جهان قرار گیرد.
میرزاده یادآور شد: کسب این رتبه تنها حاصل تلاش حدود 40 واحد جامع دانشگاه‌ آزاد اسلامی است که مجری دوره دکتری هستند و هنوز تمام واحدهای دانشگاه در این کار بزرگ مشارکت ندارند.
به گفته وی میزان ارجاعات به مقالات پر استناد دانشگاه ‌آزاد اسلامی نیز با رشد 8 درصدی به 30 درصد رسیده که نشان دهنده توسعه کیفیت مقالات در این دانشگاه است.
میرزاده شمار فعلی دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد را 9 هزار و 500 نفر ذکر کرد و از برنامه این دانشگاه برای جذب 50 هزار دانشجوی خارجی خبر داد.

**برگزاری نمایشگاه تولیدات فرهنگی در اجلاس 71
رئیس دانشگاه ‌آزاد اسلامی همچنین از برگزاری نمایشگاه تولیدات فرهنگی در اجلاس 71 خبر داد و گفت: در هفتاد و یکمین اجلاس مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی نمایشگاهی به منظور معرفی تولیدات فرهنگی و اقتصاد دانش بنیان فرهنگی تشکیل خواهد شد.
وی همچنین برگزاری کنگره بین المللی دانشگاه آزاداسلامی در سال 1404-آینده و راهبردها در سال آتی را از برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی دانست و گفت: به منظور مشورت و آینده نگری برای آینده و برنامه های دانشگاه در سال 1404 کمیته ای متشکل از دانشگاهیان و صاحبنظران سراسر کشور تشکیل خواهد شد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *