پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه اصفهان

دانشگاه های اصفهان و ‘ نورماندی ‘ (Normandie ) فرانسه تفاهمنامه همکاری های مشترک امضا کردند.

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، روابط عمومی دانشگاه اصفهان روز پنجشنبه اعلام کرد: این تفاهمنامه در دیدار استاندار ایالت نورماندی و نائب رئیس دانشگاه نورماندی فرانسه با رئیس دانشگاه اصفهان و با هدف توسعه روابط علمی و دانشگاهی منعقد شد.
نائب رئیس دانشگاه نورماندی در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه اصفهان گفت: این نشست مشترک با هدف بررسی فرصت های همکاری متقابل انجام می شود.
‘کریستف روزنبرگر’، قابلیت های فکری ایرانیان را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: ایران از ظرفیت بسیار بزرگی برای همکاری های مشترک با اروپا برخوردار است.
نائب رئیس دانشگاه نورماندی با معرفی این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های فرانسه بر توسعه همکاری های مشترک و متقابل تاکید کرد.
رئیس دانشگاه اصفهان نیز در این نشست گفت: ۱۷۰ موسسه آموزش عالی با ۳۳۰ هزار دانشجو در استان اصفهان مشغول به فعالیت هستند.
هوشنگ طالبی افزود: دانشگاه اصفهان با ۱۵ هزار دانشجو، ۶۵۰ عضو هیات علمی و ۱۴ دانشکده فعال در رشته های مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، زبان، اقتصاد و فناوری های نوین موفق به کسب رتبه سوم علوم انسانی در کشور، رتبه ۸۰۰ جهان در طبقه بندی ‘لایدن’ هلند و رتبه ۲۱۲ جهان در رشته های کامپیوتر و ریاضی شده است.
وی اظهار کرد: این ظرفیت های بالا، نشان می دهد که می توان با گسترش دوره های آموزشی مشترک اقدام به صدور مدرک مشترک کرد.
طالبی با بیان اینکه این دوره ها می تواند بصورت حضوری یا مجازی برگزار شود، برپایی دوره های کوتاه مدت مانند مدرسه های تابستانی که منجر به صدور گواهی می شود را ضروری خواند و آمادگی دانشگاه اصفهان برای اجرای طرح های مشترک با دانشگاه نرماندی را اعلام کرد.
استاندار و نائب رئیس دانشگاه نورماندی فرانسه همراه با یک هیات بلند پایه اقتصادی، فرهنگی و علمی دیروز چهارشنبه ۲۶ آبان به اصفهان سفر کردند.
دانشگاه بزرگ نورماندی با ۶۶ هزار دانشجو در ۶ گروه آموزشی و ۲ هزار و ۳۰۰ استاد و محقق به فعالیت علمی، آموزشی و پژوهشی می پردازد.