معاون وزیر علوم با وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی مغرب دیدار کرد

معاون وزیر علوم با وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی مغرب دیدار کرد


 

معاون وزیر علوم با وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی مغرب دیدار کرد

به گزارش کنکوری از وزارت علوم، در این دیدار دو طرف ضمن بیان توانمندی های علمی آموزشی خود برای توسعه همکاری های بین المللی در حوزه آموزش عالی تاکید و زمینه های گسترش همکاری ها بویژه درزمینه آموزش های مهارتی، تحقیقات مشترک، تبادل استاد و دانشجو، ارایه بورس تحصیلی در مقطع تحصیلات تکمیلی را بررسی کردند.
همچنین موضوع تامین استاد زبان فارسی در دپارتمان های زبان فارسی دانشگاه های مغرب مورد گفت وگو و بررسی قرار گرفت.
در پایان مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از جمیله موساله وزیر علوم کشور مغرب دعوت کرد تا برای بازدید از توانمندی های علمی و فناوری کشورمان به جمهوری اسلامی ایران سفر کند.

** بازدید شریعتی نیاسر از مرکز فرهنگی جامعه المصطفی(ص) در مالی
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هیئت همراه که برای شرکت در هشتمین اجلاس وزرای آموزش عالی و تحقیقات علمی کشورهای اسلامی وارد کشور مالی شده بودند، از مرکز فرهنگی جامعه المصطفی(ص) در باماکو پایتخت کشور مالی بازدید کردند.
شریعتی نیاسر در این بازدید با اشاره به توانمندی های این مرکز، تدریس زبان فارسی و حتی سایر رشته های مهارتی مورد نیاز دانشجویان کشور مالی را از قابلیت های بالقوه آن دانست.
در این دیدار حجت الاسلام محمد باقی رئیس مرکز فرهنگی جامعه المصطفی(ص) در باماکو، فعالیت ها و اقدامات این مرکز را تشریح کرد و با اشاره به پاره ای از مشکلات و موانع موجود درخصوص صدور مدارک تحصیلی دانشجویان و نیز ارتقای سطح مرکز به دانشگاه با شریعتی نیاسر گفت وگو کرد.
در پایان این بازدید، هیئت علمی آموزشی کشورمان در کلاس درس دانشجویان این مرکز حضور یافته و با استادان و دانشجویان به گفت وگو پرداختند.

** برگزاری کارگاه آموزشی ارتقای کیفیت پژوهش در دانشگاه ها
به منظور کمک به تحقق هدف کسب مرجعیت علمی ایران در منطقه و جهان، کارگاه آموزشی با عنوان راهکارهای کسب مرجعیت علمی و ارتقای کیفیت پژوهش در دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی کشور توسط دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (آی اس سی) برگزار شد.

** معاون آموزشی وزیر علوم با وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی تونس دیدار کرد
شریعتی نیاسر در دیدار وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی تونس، گسترش همکاری های علمی و فناوری بین دو کشور را بررسی کردند.
مجتبی شریعتی نیاسر و هیئت همراه، با اسلیم خالبوس وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی کشور تونس در حاشیه هشتمین اجلاس وزرای آموزش عالی و تحقیقات علمی کشورهای اسلامی در جمهوری مالی دیدار و گفت وگو کردند.
در این دیدار دو طرف بر گسترش همکاری های علمی آموزشی، به اشتراک گذاشتن توانمندی ها و همکاری های مشترک تحقیقاتی، تبادل استاد و دانشجو و محقق تاکید کردند.
با توجه به هماهنگی های صورت گرفته مقرر شد هیئتی از تونس در سال آینده برای بازدید از دانشگاه ها و مراکز علمی پژوهشی کشورمان به ایران سفر کنند.
فراهنگ ** 9187 ** 1071 ** دریافت کننده: حمیدرضا بازگشا ** انتشار دهنده: امید غیاثوند

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *