تاکید وزیرعلوم بر تقویت رشته های مهارتی در دانشگاه های کشور


 

تاکید

وزیرعلوم بر تقویت رشته های مهارتی در دانشگاه های کشور
به گزارش روز  کنگوری از روابط عمومی وزارت علوم، محمد فرهادی با اشاره به اینکه سند آمایش آموزش

عالی در کشورمان تهیه و تدوین شده است، بیان کرد: در این طرح، کشور به 10 منطقه آموزشی تقسیم شده است و بر اساس آن آینده آموزش عالی در کشور مورد حمایت قرار می گیرد.
وی افزود: ورودی امسال رشته های مهارتی 27 هزار نفر از میزان ظرفیت 700 هزار نفری ورودی های به دانشگاه ها بوده که این مورد باید اصلاح شود و رشته های مهارتی تقویت شوند.
تاکید وزیرعلوم بر تقویت رشته های مهارت با اشاره به اینکه در لایحه برنامه ششم توسعه نسبت دانشجو به استاد 22 به یک مصوب شده است، بیان کرد: باید به دنبال ردیف استخدامی جذب اعضای هیئت علمی بود.
وزیر علوم با بیان اینکه کمبود خوابگاه یکی از مشکلات جدی در کشور است، ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه ساخت خوابگاه با بودجه دولتی ممنوع شد و به همین دلیل وزارتخانه به این حوزه ورود نکرد و امیدواریم در برنامه ششم توسعه بتوانیم به صورت مشارکتی اقدام به احداث خوابگاه کنیم که در این راستا ایجاد 300 خوابگاه برنامه ریزی شده است.
فرهادی اظهارداشت: امسال بودجه تحقیقات و پژوهش و تامین تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه های کشور 14 میلیارد تومان است که در صورت تخصیص آن بخشی از مشکلات فعلی در حوزه آزمایشگاه در دانشگاه های کشور رفع می شود.
ی

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *