رئیس دانشکده الهیات: ازتوسعه همکاریهای علمی با ایران استقبال می کنیم

 

رئیس دانشکده الهیات: ازتوسعه همکاریهای علمی با ایران استقبال می کنیم

 

 

به گزارش روز شنبهکنکوری   ازآتن، استاد ‘ میلتیادیس کانستنتی نو’ رئیس دانشکده الهیات دانشگاه ارسطوی تسالونیک واقع درشمال یونان و دومین شهر بزرگ این کشور با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی دو کشور و خدمات مهمی که اندیشمندان دو کشور از دروان باستان تا کنون به جهانیان ارایه کرده اند، گفت: همکاری های مراکز علمی دو کشور یونان و جمهوری اسلامی ایران باعث خواهد شد که تا حدودی در راستای اهداف پیشینیان خود مبنی بر ایجاد صلح، رفاه و آگاهی افکارعمومی از تعلیمات غنی فرهنگی ومذاهب توحیدی گام های مهمی برداشت.
رئیس دانشکده الهیات دانشگاه ارسطوی یونان با اشاره به همکاری های علمی مراکز دو کشور و رایزنی فرهنگی کشورمان، نیز تصریح کرد: بایستی تلاش شود که گفتگوی اسلام و مسیحیت ارتدکس با همکاری انجمن دوستی ایران یونان و مراکز علمی و دینی دو کشور احیا گردد تا با همکاری اندیشمندان حوزه دین جلوی سوء استفاده گروه های تروریستی که به نام دین، به دین و ادیان توحیدی لطمه می زنند گرفته شود.
وی همچنین گفت: باید تدابیری اندیشیده شود که تبادلات دانشجویان و اساتید دو کشور توسعه یابد تا بتوان ازتجربیات یکدیگر به خوبی بهره مند گردیم.
استاد ‘ انگلیکی زیاکا’ که در این دیدار نیز حضور داشت، از سرگیری گفتگوهای مسیحیت ارتدکس و اسلام را مورد حمایت و تایید قرار داد و گفت: احیا این گفتگو ها امکان پذیر است و ما برای تقویت بخشیدن به بخش اسلامی شناسی دانشکده خود که بتازگی راه اندازی شده ، نیازمند فراگیری زبان فارسی هستیم تا بتوانیم برای انجام تحقیقات و مطالعات از منابع اصلی در باره اسلام و تعلیمات اسلامی بهره مند شویم.
دکتر ‘ علی محمد حلمی’ رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به برگزاری گفتکوهای دینی کشورمان با کلیسای ارتدکس روسیه و واتیکان و دیگر ادیان در کشورهای مختلف جهان، گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس آموزه های اسلام دارای روابط خوبی با تمام ادیان و بخصوص ادیان توحیدی است.
دکتر حلمی در این دیدار نیز تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تلاش های زیادی برای ایجاد فضایی دوستانه بین پیروان ادیان تا کنون انجام داده و دارای ارتباطات نزدیکی با شورای جهانی کلیساها هستیم .
رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران درادامه با اشاره به تمایل رایزنی فرهنگی به توسعه روابط و همکاری خود با دانشکده الهیات دانشگاه ارسطوی تسالونیک درادامه افزود: ما آماده ایم که زمینه را برای تبادل استاد و دانشجو برای دوره های بلند مدت و کوتاه مدت تحت عنوان فرصت های مطالعاتی تسهیلاتی دراختیار اساتید و دانشجویان یونانی قرار دهیم.
اروپام**462** انتشار دهنده: مریم شفیعی

ظ

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *