تعداد نشریات دانشجویی در دولت یازدهم 3 برابر شده است

تعداد نشریات دانشجویی در دولت یازدهم 3 برابر شده است

سیدضیا هاشمی روز سه شنبه در گفت وگو با کنکوری ارشد دکتری به نقل از خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا افزود: وزارت علوم در رویکرد تعاملی با مسوولان دانشگاه ها، همیشه تاکید بر سهولت هر چه بیشتر اجرای مسیر برنامه های دانشجویی داشته است.
وی گفت: باید در فرایند نظارت، ضمن اعمال دقت های لازم، حمایت های ممکن هم صورت پذیرد تا شاهد حداکثر مشارکت های دانشجویی در فعالیت های اجتماعی، فرهنگی، هنری، سیاسی و غیره باشیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم افزود: برهمین اساس وزارت علوم در موضوعات نشست های دانشجویی، کرسی های آزاد اندیشی و مطبوعات دانشجویی که در مسیر قانونی هستند، حداکثر حمایت و تامین تسهیلات را داشته است.
وی خاطرنشان کرد: گاهی گلایه هایی در مورد نشریات و تشکل های دانشجویی وجود داشته که در بعضی از دانشگاه ها ممکن است برخوردهای محدود کننده اعمال شده که این موضوع هم منحصر به علایق و یا رویکردهای سیاسی خاص نبوده است.
هاشمی ادامه داد: گروه های مختلف دانشجویی این مطالبه را از وزارت علوم دارند و ما نیز این را به حق می دانیم که باید در حد امکان زمینه را برای مشارکت حداکثری با تنوع سلایق و علایق داشته باشیم.
وی در مورد آخرین وضعیت آماری نشریات دانشجویی نیز اظهار کرد: هر چند که آمارهای جدید هنوز آماده نشده اما در کل تا فصل بهار امسال بیش 40 درصد نسبت به سه سال پیش یعنی سال 92 رشد داشته ایم.
معاون وزیر علوم گفت: تعداد نشریات دارای مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اکنون سه برابر و از 4 هزار و 300 جلد فراتر رفته است.
هاشمی خاطرنشان کرد: از لحاظ کیفی هم شاهد رشد مناسب و مطلوبی هستیم و بر اساس ارزیابی های روند رشد یابنده ای داریم.
وی تصریح کرد: یک اتفاق خوبی هم که روی داده این است که خود نمایندگان نشریات دانشجویی فعالیت های بسیار مطلوبی دارند و از حقوق موکلانشان که آنها را انتخاب کرده اند، دفاع می کنند و نگاه ما این است که باید این حمایت ها تامین شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تاکید کرد: تعاملات و گفت وگوهایی هم که داریم به این سمت است که حداکثر حمایت و همدلی را با نشریات دانشجویی داشته باشیم.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *