بنیاد 15خرداد، ساخت دو خوابگاه دانشجویی را در بوشهر آغاز کرد

بنیاد 15خرداد، ساخت دو خوابگاه دانشجویی را در بوشهر آغاز کرد

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، مشاور اجرایی پروژه ساخت خوابگاههای دانشجویی بنیاد 15 خرداد در این آیین گفت: این دوازدهمین و سیزدهمین خوابگاه دانشجویی دخترانه در قالب طرح خورشید است که براساس استانداردهای ملی و بین المللی با رویکرد ارزشهای اسلامی در استان بوشهر اجرایی می شود.
محمد اسماعیل اکبری اضافه کرد: براساس موافقت رهبرمعظم انقلاب و برنامه ریزیهای انجام شده کارساخت 26 خوابگاه دانشجویی دخترانه در قالب طرح خورشید در مناطق محروم کشور در دستور کار بنیاد 15 خرداد قرار گرفته است.
وی اظهارکرد: تاکنون از این مجموع عملیات اجرایی 13 خوابگاه دانشجویی دخترانه در کشور آغاز و پیش بینی می شود این بنیاد تا دو سال آینده کار ساخت 14 خوابگاه را به پایان برساند.
اکبری ادامه داد: پس از پایان این برنامه عملیات اجرایی 12 خوابگاه دیگر نیز در کشور آغاز و در دو سال باید مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی با بیان اینکه اگر امکانات و اعتبارات لازم در این زمینه تامین شود، طرح احداث خوابگاههای دانشجویی ادامه می یابد گفت: خوابگاههای دانشجویی طرح خورشید براساس استاندارد بین المللی ایرانی اسلامی احداث می شود.
اکبری یادآور شد: در طول 25 سال گذشته دولت هیچ پولی برای خوابگاههای دانشجویی نداده است و دانشگاهها به صورت جدی با مشکل روبه رو هستند به همین دلیل بنیاد 15خرداد کار ساخت خوابگاههای دانشجویی را بعنوان یک الگو برای خیران در کشور طراحی کرده است.
وی با بیان اینکه با این طرح نیاز خوابگاهی دانشگاهها به طور کامل برطرف نمی شود گفت: دانشگاهها در این زمینه بسیار مشکل دارند و نیازمند کمک خیران هستند.
اکبری، درباره خوابگاههای دانشجویی استان بوشهر افزود: دربوشهر دو خوابگاه دانشجویی درمجموع با ظرفیت 500 نفر یکی برای دانشگاه خلیج فارس و دیگری علوم پزشکی بوشهر احداث می شود.
وی یادآور شد: در این خوابگاهها همه اصول و مسائل اسلامی رعایت و همانند یک خانه برای این دانشجویان طراحی شده است.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *