سیاست رییس دانشگاه تهران حضوربیشتردرعرصه‌های جهانی است

سیاست رییس دانشگاه تهران حضوربیشتردرعرصه‌های جهانی است

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا، محمد باقر قهرمانی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در چهلمین نشست هیات اجرایی و دوازدهمین مجمع کنفرانس عمومی اتحادیه دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه که در کالج پزشکی دگو در کره جنوبی برگزار شد، محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران به عنوان نایب رئیس اول اتحادیه (First Vice President of AUAP) انتخاب شد.
وی گفت: دوازدهمین کنفرانس عمومی اتحادیه با عنوان نقش دانشگاه‌ها در تقویت قابلیت اشتغال دانشجویان و کارآفرینی 17 تا 19 آبان ماه 1395 در کالج پزشکی دگو برگزار شد.
معاون بین الملل دانشگاه تهران افزود: دانشگاه تهران 3 اصل سیاستی را برای 5 سال آینده با عناوین بین المللی سازی، مسئولیت اجتماعی و اخلاقی و کارآفرینی را مد نظر قرار داده است.
معاون بین الملل دانشگاه تهران ادامه داد: همچنین نیلی احمد آبادی به عنوان عضو هیئت مدیره اتحادیه بین المللی دانشگاه های جهان انتخاب شده است.
وی خاطرنشان کرد: اتحادیه دانشگاه های آسیا و اقیانوسیه دارای ۲۵۰ عضو است و در دو سال آینده در ایران برگزار خواهد شد که در این جلسه رئیس دانشگاه تهران به عنوان رئیس این اتحادیه معرفی خواهد شد.
قهرمانی با اشاره به عضویت دانشگاه تهران در اتحادیه بین المللی دانشگاههای جهان گفت: این اتحادیه دارای ۶۵۰ عضو است و به عنوان یکی از قدیمی ترین اتحادیه های دانشگاهی دنیا به شمار می رود که مقر آن در یونسکو و در شهر پاریس قرار دارد.
وی تصریح کرد: در این اتحادیه ۳۹ درصد اعضا از کشورهای اروپایی، ۲۴ درصد از کشورهای آسیایی، ۱۳ درصد از خاورمیانه، ۱۲ درصد از کشورهای آفریقایی، ۷ درصد از کشورهای آمریکای شمالی و ۵ درصد از کشورهای آمریکای لاتین هستند.
قهرمانی خاطرنشان کرد: در ترکیب هیات مدیره این اتحادیه، ۶ نفر از کشورهای آسیا و اقیانوسیه، ۶ نفر از کشورهای اروپایی، ۳ نفر از کشور آمریکا، ۳ نفر از کشورهای آفریقایی عضو هستند.
وی در ادامه اظهار داشت: سیاست دانشگاه تهران، حضور در جوامع بین المللی است و در این راستا با دانشگاه های مختلف دنیا همکاری های آموزشی و پژوهشی در حوزه های تبادل دانشجو، برگزاری دوره های مشترک و راهنمایی پایان نامه های مشترک را دارد.
وی گفت: دانشگاه تهران در حال حاضر بیشترین تعداد دانشجویان غیر ایرانی را دارد و در سال تحصیلی گذشته، یک هزار و ۲۰۰ دانشجوی بین المللی در این دانشگاه مشغول به تحصیل بودند که تحصیل این افراد منجر به دریافت مدرک شد.
معاون بین الملل دانشگاه تهران افزود: همچنین بیش از یک هزار و ۴۵۰ دانشجوی زبان آموز نیز در این دانشگاه مشغول به تحصیل بودند.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *