دانشگاه در مسیر تحقق آرمان های انقلاب اسلامی حرکت کند

دانشگاه در مسیر تحقق آرمان های انقلاب اسلامی حرکت کند

محمدرضا حسنی آهنگر روز سه شنبه در جشنواره جهادگران علم و فناوری در زنجان افزود: حرکت در مسیر دستیابی به آرمان انقلاب و ایجاد فرهنگ و تمدن نوین اسلامی مهمترین مباحثی است که رهبر فرزانه انقلاب طی سال های گذشته بر لزوم تحقق آن تاکید داشته اند.
وی یادآورشد: مقصد و آرمان انقلاب اسلامی، آماده سازی زمینه برای ظهور امام زمان(عج) است.
حسنی آهنگر اظهار کرد: برای تحقق چنین هدف و آرمانی باید به استقلال در تمامی حوزه ها دست یافت و دستیابی به استقلال فرهنگی مهمترین مبحث در این زمینه به شمار می آید.
فرمانده دانشگاه افسری ‌و‌ تربیت پاسدار امام حسین(ع) گفت: دشمن در مقابل نظام اسلامی از ابزارهای مختلف استفاده می کند و امروز به این نتیجه رسیده است که تهدید امنیتی و جنگ نظامی در مقابل ایران پاسخگو نیست.
وی خاطرنشان کرد: بسیج در ابتدا بدون هر نوع کارکرد نظامی تشکیل شد اما شرایطی که در جنگ شکل گرفت، بسیج را وادار به حضور در عرصه های نظامی کرد.
حسنی آهنگر ادامه داد: هشت سال جنگ تحمیلی در سال نخست از الگوهای جنگ کلاسیک غرب تبعیت می کرد و از همین رو توفیق چندانی کسب نکرد ولی در سال های بعد از آن، با ورود بسیج، مدل های انقلابی به میدان آمد و سبب شد تا تاکتیک های جدید جنگی در این دوران به ثبت برسد.
فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) عبور از اروند رود را یکی از این الگوهای دفاع مقدس برشمرد که هم اکنون در دانشگاه های جنگ جهان تدریس می شود.
وی یکی از مهمترین تاکیدهای کنونی رهبر معظم انقلاب را انقلابی بودن تمام حوزه ها اعلام و اضافه کرد: امروز در جنگ فرهنگی که دشمن در نظام اسلامی ایجاد کرده است، مرکز ثقل همه تهاجم ها، دانشگاه ها، آموزش و پرورش و حوزه های علمیه است.
حسنی آهنگر ابراز کرد: آینده در اختیار فارغ التحصیلان این سه حوزه قرار دارد و از همین رو دشمن این سه بخش را کانون تهاجم خود قرار داده است.
فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) گفت: باید خود را نسبت به سخنان رهبری مکلف بدانیم، بارها برای خود تکرار کنیم، خود را مجری و مخاطب آن بدانیم و پیاده سازی و استمرار آن را مد نظر قرار دهیم.
حسنی آهنگر با بیان اینکه باید به این شیوه اجرای فرامین رهبری به عنوان مدلی از نقشه راه نگریست، افزود: در دنیا اغلب کشورها از مدل های برنامه ریزی غربی تبعیت می کنند، اما ما باید از مدلهای بومی استفاده و در کنار آن به تجربیات سایر کشورها هم توجه کنیم.
فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) به الگوی برنامه ریزی ارائه شده از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای توسعه علمی کشور اشاره کرد و گفت: در این الگو، رهبر معظم شناخت نیاز جامعه، بررسی با بصیرت اقدامات لازم، تعیین و شناخت مقصد، رفع موانع موجود، پیاده سازی راهبردها و نحوه اقدام را به ترتیب مد نظر قرار داده اند.
وی یادآورشد: هم اکنون در حال مدل سازی از این الگو ارائه شده رهبر معظم هستیم تا به نام معظم له به ثبت برسد.
حسنی آهنگر اظهار کرد: دغدغه کنونی رهبر نفوذ دشمن به مراکز امنیتی نیست و معظم له، آن را کم اهمیت تر از نفوذ فرهنگی می دانند و معرفی می کنند.
فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) گفت: هدف دشمن از این نفوذ فرهنگی تغییر اذهان ایرانیان، تغییر مسیر انقلاب اسلامی و در نهایت تسلیم اراده هاست.
وی ادامه داد: دشمن در تلاش است تا به این طریق محاسبات مسئولان را به هم بریزد و آنان را برای رسیدن به آرمان های انقلاب اسلامی دچار محاسبه سود و هزینه کند.
حسنی آهنگر خاطرنشان کرد: دشمنان در تلاش هستند تا جمهوری اسلامی به الگویی برای سایر کشورها تبدیل نشود، به رشد علمی دست نیابد و بازار ایران در دست آنان باقی بماند.
فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) دانشگاه ها را زمین بزرگ بازی دشمن برشمرد و گفت: راه انقلاب ما برای رسیدن به آرمان های تعیین شده، از مسیر اقتدار علمی در تمام حوزه ها می گذرد و در صورت غفلت از این آرمان ها، راه به سمت تمدن غربی منحرف خواهد شد.
وی بابیان اینکه ظرفیت های بزرگ و استعدادهای کلانی در این کشور وجود دارد و باید از آن استفاده کرد، ادامه داد: حضور 2 میلیون زائر ایرانی در همایش اربعین حسینی و اجتماع باشکوه زنجانی ها در هشتم محرم در قالب دسته عزاداری حسینیه اعظم، امروز شکوه و شهرت جهانی یافته و از جمله این توانمندیها به شمار می رود.
حسنی آهنگر اضافه کرد: جمهوری اسلامی باید لکوموتیو اقتدار علمی را به حرکت درآورد تا جهان و کشورهای اسلامی هم از آن استفاده کنند، چرا که لکوموتیو توان علمی غرب مبتنی بر مادیات است و نمی تواند پاسخگوی تمام نیازهای انسان باشد.
فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) مقصد انقلاب اسلامی را آغاز حاکمیت امام زمان(عج) خواند و گفت: اگر بناست زمینه را برای ظهور آماده کنیم، در ابتدا باید به تربیت سربازان این حوزه بپردازیم و سپس به اقتدار علمی دست یابیم.
وی افزود: اسلام علاوه بر آنکه حرف زیادی برای گفتن دارد، برنامه های کلانی برای بشریت ارائه کرده است.
حسنی آهنگر یادآورشد: برای همراه سازی بشریت با اسلام نیاز به قدرت بین المللی داریم و این قدرت از طریق اقتدار علمی به دست می آید.
فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) عمود خیمه انقلاب اسلامی را معنویت و مبانی اسلام برشمرد و نبود این معنویت را زمینه ساز نابودی خیمه انقلاب اعلام کرد.
وی مراحل مختلف برای دستیابی به تمدن اسلامی را به ترتیب انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و در نهایت تمدن اسلامی برشمرد و مکان فعلی کشور را مرحله سوم این مسیر دانست.
حسنی آهنگر تصریح کرد: در زمینه دولت اسلامی، چندان خوب عمل نکرده ایم و لازمه بهبود وضعیت کنونی ایجاد تحول در سیستم آموزشی و اداری است.
فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) گفت: هم اکنون دانشگاه ارتباط چندانی با دولت اسلامی ندارد، در حالی که اگر بناست نظام به الگو تبدیل شود، باید دانشگاه پایه تمدن ساز باشد.
وی تاکید کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده اند، دانشگاه و حوزه باید با یکدیگر ارتباط داشته باشند و در همدیگر ذوب شوند تا در نتیجه آن علاوه بر رشد علمی بتوان به رشد معنوی هم دست یافت و به حکمت رسید.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *