معاش فارغ التحصیلان علوم انسانی مورد توجه قرار گیرد

معاش فارغ التحصیلان علوم انسانی مورد توجه قرار گیرد

به گزارش روز چهارشنبه کنکوری ارشد دکتری به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 126 شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست غلامعلی حداد عادل برگزار شد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: باید دانشجوی تاریخ پژوهشگر و دارای نگاه اجتهادی به ابعاد تاریخ باشد.
حجت‌الاسلام‌ محمد محمدیان افزود: کل تاریخ اسلام، تاریخ جهان و یا تاریخ ایران اصلاً در قالب واحدهای درسی دانشگاهی نمی‌گنجد و باید به‌ جای آموختن محفوظات به دانشجوی تاریخ، روحیه تحقیق و پژوهش در او پرورش داده شود.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: در کنار این موارد باید مسئله معاش فارغ‌التحصیلان رشته های علوم انسانی هم مدنظر باشد.

** مقابله با جذب بی رویه دانشجو
رییس شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نباید رشته‌ های علوم انسانی با سایر رشته ‌ها مقایسه شوند و با معیارهای یکسان در مورد این رشته‌ها داوری شود.
غلامعلی حداد عادل افزود: این به آن معناست که نباید گفته شود کشور به همان تعداد که به پزشک نیاز دارد به فیلسوف و مورخ هم به همان تعداد نیاز دارد، چون نگاه کمیت‌گرا به علوم انسانی مشکل‌آفرین است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: باید وزارت علوم با تمام توان جلوی جذب بی‌رویه دانشجو را بگیرد.
رئیس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی گفت: جذب بی‌رویه دانشجو و تأسیس و راه‌اندازی مقاطع دکتری در بسیاری از شهرستان‌ ها خدمت به کشور نیست.
وی افزود: اشتغال تمام ‌وقت اعضای هیئت علمی هم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: موضوع آموزش عالی و مشکلات مبتلا به این حوزه باید به دور از هرگونه سیاسی‌کاری و نگاه جناحی بررسی و چاره‌جویی شود.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *