تاثیر 20 درصدی معدل در آزمون فراگیر ارشد دانشگاه پیام نور

تاثیر 20 درصدی معدل در آزمون فراگیر ارشد دانشگاه پیام نور

حسین توکلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: با توجه به تاثیر 20 درصدی معدل دوره کارشناسی در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور، به داوطلبان اکیدا توصیه می شود که معدل خود را با توجه به توضیحات مندرج در دفترچه و با دقت در فرم ثبت نام درج کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش با بیان اینکه این آزمون روز جمعه 15 بهمن ماه برگزار می شود، گفت: معدل کارشناسی تراز شده و میانگین وزنی آن تاثیر 20 درصدی در نمره کل داوطلبان خواهد داشت.
وی افزود: آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در 197 رشته – گرایش و 5 گروه آموزشی شامل گروه های علوم انسانی، فنی – مهندسی، کشاورزی، علوم پایه و هنر برگزار می شود.
توکلی با اشاره به زمان برگزاری آزمون و زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون ادامه داد: کارت شرکت در آزمون از روز سه شنبه 12 بهمن ماه تا ساعت 24 روز پنجشنبه 14 بهمن ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش در دسترس داوطلبان قرار دارد و می توانند از آن پرینت تهیه کنند.
وی با بیان اینکه سوالات آزمون ها مطابق جدول شماره 2 دفترچه راهنمای ثبت نام بر اساس هر گروه آموزشی طراحی می شود، خاطرنشان کرد: این آزمون چند گزینه ای است و نمره منفی ندارد.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: ظرفیت پذیرش در آزمون فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور33 هزار و 862 نفر است.
وی اظهار داشت: تا ساعت 8 صبح امروز (شنبه) تعداد سه هزار و 589 داوطلب برای شرکت در آزمون فراگیر ارشد ثبت نام کرده اند.
توکلی خاطرنشان کرد: نتایج نهایی در دهه دوم اسفند ماه 95 از سوی سازمان سنجش اعلام می شود.

** ثبت نام بیش از 24 هزار نفر در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور ۹۵ اعلام شد
مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش گفت: بیش از ۲۴ هزار نفر در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کنکور سراسری ۹۵ ثبت نام کردند.
توکلی اظهار داشت: داوطلبانی که در کنکور شرکت کرده بودند به همراه دیگر داوطلبانی که در آزمون شرکت نداشتند در روزهای ۲۳ آبان تا دوم آذرماه فرصت داشتند که در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ثبت نام کنند.
وی افزود: با توجه به پایان مهلت ثبت نام مرحله تکمیل ظرفیت تعداد ۲۴ هزار و ۶۵۷ داوطلب در این دوره ثبت نام کردند و آمار نهایی متعاقبا اعلام می شود.
مشاور عالی سازمان سنجش گفت: ظرفیت اعلام شده در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در کنکور سراسری ۹۵ بیش از ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر بود.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *