امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه های اصفهان و شانگهای چین

امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه های اصفهان و شانگهای چین

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه اصفهان روز یکشنبه اعلام کرد: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد دوره های مشترک مطالعات ایران شناسی و چین شناسی و کرسی زبان فارسی و چینی در آینده نزدیک در دو دانشگاه راه اندازی و در قالب این دوره ها به روابط سیاسی و اقتصادی خاورمیانه و آسیا نیز پرداخته شود.
همچنین در این تفاهم نامه برای مشارکت ارزشیابی مجله های دانشگاه اصفهان در سامانه ارزشیابی دانشگاه شانگهای با تمرکز بر رشته های علوم انسانی ، موافقت شد.
تامین استاد زبان چینی در دانشگاه اصفهان و همچنین تامین استاد زبان فارسی در دانشگاه شانگهای از دیگر مواردی بود که در این تفاهم نامه بر آن تاکید و مقرر شد در مبادله داوطلبان آموزش زبان فارسی از چین و به عکس همکاری های لازم صورت گیرد.
رئیس دانشگاه اصفهان در جلسه با رئیس شورا، معاونان و استادان دانشگاه مطالعات بین المللی شانگهای چین که منجر به عقد تفاهم نامه همکاری شد، گفت: دانشگاه شانگهای به عنوان یک دانشگاه علوم انسانی می تواند با دانشگاه اصفهان که 50 درصد رشته های آن علوم انسانی است، همکاری موثری داشته باشد.
هوشنگ طالبی با اشاره به حجم تبادل بازرگانی بین دو کشور ایران و چین بر گسترش آموزش زبان فارسی و چینی در دانشگاه های دو کشور تاکید و اظهار امیدواری کرد که این دیدار، نتایج مثبت و موثری در پیشبرد اهداف دو دانشگاه داشته باشد.
وی همچنین به حضور ‘سون شیاوبینگ’، مدیر اداره کل سیاست و مقررات وزارت آموزش و پرورش جمهوری خلق چین روز یکم آذر امسال در دانشگاه اصفهان اشاره و اظهار کرد: تعامل بین دانشگاه اصفهان با دانشگاه ها و مراکز علمی چین از سیاست های مورد تایید این دانشگاه بوده و در این راستا تفاهم نامه های خوبی منعقد شده است.
دکتر ‘جیانگ فنگ’، رئیس شورای دانشگاه شانگهای چین نیز در این دیدار با اشاره به تمدن دیرینه و درخشان ایران بر گسترش همکاری بین دو دانشگاه در زمینه راه اندازی رشته های ایران شناسی و چین شناسی، همکاری در رشته های علوم انسانی و تدریس زبان چینی و فارسی تاکید کرد.
در دیدار بین مسئولان دانشگاه اصفهان با دانشگاه شانگهای چین بر توسعه روابط علمی و دانشگاهی، تقویت همکاری در زمینه های آموزش زبان فارسی و چینی، پژوهش ایران شناسی،چین شناسی و مطالعات خاورمیانه تاکید شد.
دانشگاه مطالعات بین المللی شانگهای (SISU) یکی از دانشگاه های بزرگ و برتر چین است که بیشتر، رشته های زبان های خارجی در آن تدریس می شود.
با توجه به اینکه شهر شانگهای یکی از قطب های فعال اقتصاد چین به شمار می آید و بیشترین روابط اقتصادی خارجی در آن جریان دارد، وجود چنین دانشگاهی در این شهر اهمیت فراوانی دارد.
دانشگاه اصفهان دارای 15 هزار دانشجو، 650 عضو هیات علمی و 14 دانشکده فعال در رشته های مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، زبان، اقتصاد و فناوری های نوین است.
د/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی ** انتشار دهنده : مسعود عمادی

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *