معاون وزیر علوم: واگذاری رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت صحت ندارد

معاون آموزشی وزیر علوم اعلام کرد: واگذاری رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت صحت ندارد.

مجتبی شریعتی نیاسر در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص واگذاری رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی گفت: این موضوع در دست بررسی است و قطعی شدن واگذاری این رشته به وزارت بهداشت، به هیچ عنوان صحت ندارد.

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: جزئیات بیشتر در این باره به زودی توسط وزارت علوم اعلام می شود.

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از مهر، پیش از این اعلام شده بود که مسئولیت برخی رشته های مشترک میان دو وزارتخانه علوم و بهداشت، به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واگذار می شود.

حدود ۲۴ رشته مشترک میان وزارت علوم و وزارت بهداشت وجود دارد که مسئولیت آنها محل اختلاف و یکی از مهمترین این رشته ها روانشناسی بالینی است.

برهمین اساس وزیر بهداشت پیشنهاد داد که انجام تمام امور مربوط به آموزش گرایش های مرتبط با سلامت رشته مقاطع تحصیلی مختلف به صورت متمرکز در وزارت بهداشت صورت گیرد که رئیس جمهور آن را تایید و ابلاغ کرد که این اقدام مخالفت وزارت علوم و دانشگاهیان این وزارتخانه را در پی داشت.

برهمین اساس مقرر شد این مسئله در کمیته ای حل و فصل شده و نظر نهایی را شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مورد ارایه دهد.

سپس هر دو وزارتخانه کمیته ای مشترک تشکیل دادند که رشته های مذکور در این کمیته تعیین تکلیف شود. به گفته یکی از اعضاء کمیته مذکور عصر روز گذشته شنبه ۶ آذر ماه برگزار شده و در این جلسه رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت منتقل شده است.