پذیرش اولین دوره کارشناسی ارشد رشته ایمنی، سلامت و ترافیک از مهر 96

دکتر ‘حمید اکبری’ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: تربیت نیروی انسانی در وزارت بهداشت براساس نیاز کشور برنامه ریزی می شود و پذیرش دانشجو در دانشگاه های علوم پزشکی برای مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای حرفه ای و دکترای تخصصی با توجه به نیازسنجی صورت می گیرد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: آموزش در علوم پزشکی، حالت پویا دارد و مرتب براساس اعلام نیازی که از جامعه می گیریم رشته های جدید را ایجاد و بعضا رشته هایی را متوقف می کنیم.
اکبری با بیان اینکه همه رشته های دانشگاهی زیرمجموعه وزارت بهداشت که در مقطع کارشناسی دایر شده اند، متقاضی ایجاد مقاطع بالاتر هستند، گفت: ما باید در سطوح مختلف، افراد تحصیلکرده داشته باشیم تا بتوانند خدمات موردنیاز را ارائه دهند ولی در درجه نخست، برای ایجاد مقاطع بالاتر در رشته ها، نگاه ما به بازارکار این افراد و نیاز واقعی جامعه است و برهمین اساس، یک رشته را تعریف و سطح بندی می کنیم.
وی تصریح کرد: به طور کلی شاخص های مهمی همچون مجموعه نیاز کشور، نیاز به ارائه خدمات، خواسته های متقاضیان و فعالیت های دنیا در این زمینه، ملاک تصمیم گیری و عمل ما در راه اندازی یک رشته جدید خواهد بود.
قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت از تصویب رشته جدید ‘رشته ایمنی، سلامت و ترافیک’ در این وزارتخانه خبر داد و گفت: با وجود اینکه تصادفات از مهم ترین عوامل مرگ و میر در کشور ماست، تاکنون در دانشگاهها به آن پرداخته نشده بود و ما در وزارت بهداشت طی یکسال اخیر روی آن کار کردیم و رشته ‘ایمنی، سلامت و ترافیک’ را ایجاد کردیم.
وی افزود: این رشته جدید در فهرست رشته های آزمونی که اوایل سال 96 برای پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد برگزار می کنیم قرار خواهد گرفت و پذیرفته شدگان این رشته می توانند از مهرماه آینده شروع به تحصیل کنند.
به گفته اکبری، پیشنهاد ایجاد بیش از 100 رشته جدید به همراه برنامه های درسی آماده شده این رشته ها از سوی دانشگاه های علوم پزشکی کشور به وزارت بهداشت ارائه شده که پرونده آنها در این وزارتخانه در دست بررسی است.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *