مهلت ثبت نام تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری تمدید شد

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت از تمدید مهلت ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری خبر داد و گفت: داوطلبان تا روز جمعه ۱۲ آذر ماه فرصت دارند در مرحله تکمیل ظرفیت دستیاری پزشکی ثبت‌نام کنند.

دکتر محمدحسین پورکاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این مطلب اظهار کرد: ثبت‌نام برای مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی امسال که از روز شنبه ششم آذرماه شروع شده بود، تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۲ آذر ماه جاری تمدید شد.

وی در ادامه تصریح کرد: داوطلبانی می‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی ثبت‌نام کنند که در این آزمون پذیرفته نشده باشند. چراکه در صورت ثبت‌نام افراد پذیرفته شده، احتمال جابه‌جایی در بخش‌هایی که به خدمت‌رسانی آنها نیاز است، مشکل ایجاد می‌شود.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه تکمیل ظرفیت برای دستیاری پزشکی بیشتر در رشته‌های خاص صورت می‌گیرد، گفت: در این مرحله حدود ۳۴۰ داوطلب در رشته‌های خاص نظیر بیماری‌های عفونی، روانپزشکی، کودکان، بیهوشی، بیماری‌های داخلی، زنان و زایمان، جراحی عمومی، طب اورژانس، پزشکی اجتماعی و طب کار و ۱۶ رشته پرطرفدار در مناطق محروم ازجمله ارتوپدی، جراحی مغز و اعصاب، بیماری‌های قلب و عروق، جراحی کلیه و مجاری ادرار، مغز و اعصاب و رادیولوژی پذیرفته می‌شوند.

دکتر پورکاظمی در پایان با تاکید بر اینکه نتایج نهایی پذیرفته‌شدگان مرحله تکمیل ظرفیت دستیاری پزشکی تا پایان آذرماه جاری اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: برای اولین بار دانشگاه آزاد اسلامی نیز چهار داوطلب در رشته داخلی در مرحله تکمیل ظرفیت دستیاری پزشکی را به عنوان دانشجو پذیرش می‌کند.

پیش از این آخرین مهلت ثبت نام در آزمون دستیاری ساعت ۲۴ روز سه شنبه ۹ آذر اعلام شده بود .