دانشگاه سلیمانیه با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان دانشجو می پذیرد

دانشگاه سلیمانیه کردستان عراق با صدور بیانیه ای خبر از بازگشایی سه رشته جدید مهندسی با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان برای سال جدید تحصیلی داد.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در این بیانیه آمده است: دانشگاه سلیمانیه با کمک دانشگاه صنعتی اصفهان اقدام به ایجاد رشته های مهندسی کامپیوتر و کنترل سیستم، مهندسی مکانیک و مهندسی شیمی کرده است و علاقه مندانی که موفق به اخذ دیپلم شده اند می توانند برای ثبت نام اقدام کنند.
دانشگاه سلیمانیه تاکید کرده است، مدرک دانش آموختگان نیز به وسیله دو دانشگاه صادر خواهد شد.
براساس این بیانیه، دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از بهترین دانشگاههای جمهوری اسلامی ایران در حوزه مهندسی است.
در طول یکسال گذشته وزارت آموزش عالی اقلیم کردستان عراق به ریاست «یوسف گوران» اقدام به انعقاد چندین تفاهم نامه همکاری با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران برای همکاری های علمی کرد.
خاطرنشان می شود، نخستین دانشکده مهندسی مشترک میان دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه سلیمانیه عراق نیمه اول شهریور امسال با حضور هیات عالی رتبه دانشگاه صنعتی اصفهان در اقلیم کردستان عراق افتتاح شد.
بر اساس تفاهمنامه منعقد شده بین دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه سلمیانیه عراق مقرر است این دانشکده در مقطع کارشناسی رشته های مهندسی کامپیوتر و کنترل، مهندسی مکانیک و مهندسی شیمی از ترم اول سال تحصیلی ۲۰۱۷ – ۲۰۱۶ میلادی اقدام به جذب دانشجو کند.
همچنین براساس این تفاهمنامه، دانشگاه صنعتی اصفهان درخصوص تدوین برنامه درسی، تامین کادر هیات علمی و نظارت بر نحوه ارائه دروس این دانشکده با دانشگاه سلیمانیه همکاری می کند و تعدادی از واحدهای درسی و آزمایشگاهی کوتاه مدت این دانشکده نیز در دانشگاه صنعتی اصفهان ارائه خواهد شد.
برنامه ریزی به منظور پذیرش دانشجویان در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری از برنامه های آینده تفاهمنامه همکاری مشترک میان دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه سلیمانیه عراق است.
تفاهمنامه همکاریهای مشترک دانشگاه صنعتی با دانشگاههای اقلیم کردستان عراق خرداد سال گذشته در دانشگاه صنعتی اصفهان منعقد شد.
دانشگاه صنعتی اصفهان تا کنون ۶۷ تفاهمنامه همکاری با موسسات علمی و آموزشی بیش از ۱۹ کشور منعقد کرده است که با توجه به جدول مندرج در پایگاه اینترنتی دفتر همکاری های علمی و بین المللی این دانشگاه، نزدیک به ۲۰ قرارداد از آنها مربوط به سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ است.
دانشگاه صنعتی اصفهان فعالیت خود را از سال ۱۳۵۶ آغاز کرده و اکنون با ۱۱ هزار دانشجو و ۴۷۰ عضو هیات علمی یکی از سه دانشگاه برتر کشور است.
دانشگاه سلیمانیه عراق نیز در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول فعالیت آموزشی است و بسیاری از مدیران اجرایی و سیاسی و مسئولین کنونی کردستان عراق از دانش آموختگان این دانشگاه هستند.