نشست دانشجویان در مسکو با سفیر ایران برگزار شد

نشست دانشجویان در مسکو با سفیر ایران برگزار شد

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، سنایی در این مراسم که روز شنبه در رزیدانس سفارت ایران در مسکو با حضور حدود یک صد دانشجو و شماری از دانش آموختگان ایرانی در روسیه برگزار شد، ضمن تاکید بر لزوم گسترش روابط بین دولتی ایران و روسیه به حوزه های مردمی، سازمان های غیر دولتی و همچنین آموزشی و علمی، زمینه های استفاده از این ظرفیت ها را گسترده خواند.
سفیر ایران اظهار کرد: زمینه های همکاری بین ایران و روسیه پیشینه تاریخی دارد، بگونه ای که در قرن 19حدود یک میلیون ایرانی در منطقه قفقاز روسیه حضور داشتند و فعالیت های مختلف انجام می دادند، اکنون این فرصت ها بیشتر شده، زیرا روابط بگونه بی سابقه ای رشد کرده است.
وی افزایش شمار دانشجویان ایرانی در دانشگاههای مختلف و معتبر روسیه را نیز نشانه امکانات گسترده ای خواند که دو کشور می توانند از آن بهره مند شوند.
همچنین در این مراسم، احمد غلامی رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز با اشاره به اهمیت دقت دانشجویان در انتخاب دانشگاهها و رشته های درسی، گفت: با توجه به ظرفیت مازاد 500 هزار صندلی آموزشی در دانشگاههای ایران در مقطع کارشناسی، تحصیل در این سطح (غیرپزشکی) نه تنها در روسیه بلکه در کشورهای دیگر هم توصیه نمی شود.
وی در ادامه تاکید کرد که مهم ترین ضرورت برای تحصیل در روسیه یادگیری کامل زبان این کشور پیش از ورود به دانشگاه است تا بتوان موفقیت علمی لازم را کسب کرد، زیرا بسیاری از دانشگاههای روسی در بالاترین سطح استاندارد آموزشی، نظام کنترل کیفیت تدریس و سنجش یادگیری قرار دارند.
پیش از پایان مراسم همچنین سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران و غلامی رایزن علمی به پرسش های مطرح شده از سوی دانشجویان پاسخ دادند.
براساس آمارهای غیر رسمی بیش از 300 دانشجوی ایرانی در رشته های مختلف از کارشناسی تا دکترا و دکترای تخصصی و همچنین پزشکی در دانشگاههای مختلف روسیه در حال تحصیل هستند و شمار زیادی نیز دانش آموخته شده اند.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *