استاندار: تمهیدات لازم برای سخنرانی علی مطهری در کرمان اندیشیده شده است

استاندار: تمهیدات لازم برای سخنرانی علی مطهری در کرمان اندیشیده شده است

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی قرار است فردا (دوشنبه) به دعوت مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان در مراسم نکوداشت روز دانشجو در این دانشگاه سخنرانی کند.
به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان روز یکشنبه در همایش ائمه جمعه این استان به مناسبت دهه وقف افزود: ان شاءالله با کمترین حاشیه در فضای استان کرمان که فضای همدلی است این مراسم برگزار می شود.
وی خطاب به برخی مخالفان حضور علی مطهری و سخنرانی وی در کرمان اظهار کرد: ما براساس قانون کار می کنیم.
استاندار کرمان گفت: از همه جناح ها در استان سخنرانی کرده اند و ما در چارچوب قانون برای سخنرانی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تمهیدات لازم را انجام می دهیم که با کمترین حاشیه برگزار شود زیرا ما دعوت کننده نبوده ایم.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کرمان از استان های پیشتاز کشور در واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش غیر دولتی است و تاکنون 10 هزار میلیارد ریال پروژه نیمه تمام در سطح استان به بخش های غیر دولتی واگذار شده است.
رزم حسینی با بیان اینکه موفقیت استان کرمان در عرصه اقتصاد مقاومتی ثمره همدلی موجود است ادامه داد: در حوزه توسعه صنعتی، 540 واحد صنعتی برای دریافت تسهیلات بانکی معرفی و تاکنون 2 هزار و 250 میلیارد ریال تسهیلات به این واحدها واگذار شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون یکهزار تخت بیمارستانی در استان کرمان ایجاد شده است گفت: طرح تحول نظام سلامت نیز به خوبی در این استان اجرایی شده و مردم پرداخت های درمانی کمی را انجام می دهند.
استاندار کرمان اظهار کرد: اولین سیاست استان بر مبنای آموزه های دینی و قانون اساسی، وحدت حول محور ولایت بوده و همواره تلاش کرده ایم همه گروه هایی که در چارچوب قانون فعالیت دارند به فعالیت های خود ادامه دهند.
وی افزود: در سه سال گذشته با تعامل همه گروه های سیاسی، منشور همدلی استان تدوین و در حال حاضر عقلانیت سیاسی در استان کرمان محقق شده است.
رزم حسینی به اجرای ایده مثلث توسعه اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت : در این طرح نقش ائمه جمعه در توسعه مناطق به صورت ویژه مورد نظر قرار گرفت.
وی گفت: اجرای ایده مثلث توسعه اقتصادی نتایج مثبتی را به دنبال داشته و بسیاری از مسئولان کشوری از این الگو استقبال کرده اند.
استاندار کرمان گفت: باید از ظرفیت اعتماد مردم به روحانیت برای توسعه و پیشرفت کشور هرچه بیشتر استفاده کنیم.
وی افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی ایده ای که ابتدای سال 90 در استان کرمان مطرح شد این بود که یک شهرستان محروم را برای توانمندسازی به بخش غیر دولتی واگذار کنیم و این در حالی بود که طرح این ایده جرات می خواست.
رزم حسینی گفت: اقتصاد مقاومتی سال 93 از استان کرمان کلید خورد و این می تواند توفیقی برای محرومیت زدایی، اعتماد سازی و توانمند سازی مردم باشد.
وی بر لزوم مردمی کردن اقتصاد کشور تاکید کرد و افزود: در استان کرمان الگوی ویژه مردمی کردن اقتصاد مقاومتی را دنبال می کنیم و تاکنون 15 موسسه ملی، الگوی قلعه گنج را پذیرفته اند و در حال اجرای آن هستند.
وی عنوان کرد: موسسات ملی در کنار فعالیت های خود به حوزه فرهنگی نیز بر مبنای مسئولیت اجتماعی شان توجه ویژه دارند.
استاندار کرمان به فعالیت های سه ساله خود در سمت مدیریت عالی اجرایی استان اشاره کرد و گفت: همه اقدامات انجام شده با همراهی ائمه جمعه، مسئولان و مردم حاصل شده است.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *