تشکل های دانشجویی باید آزاد اندیشانه بر مدار ارزش های متعالی حرکت کنند

تشکل های دانشجویی باید آزاد اندیشانه بر مدار ارزش های متعالی حرکت کنند

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، «احسان قاضی زاده هاشمی» شامگاه یکشنبه در مراسم روز دانشجو در دانشگاه کاشان جنش دانشجویی را یک محور واقعی برای انقلاب اسلامی دانست و گفت: این جنبش هم پیش از انقلاب، هم در جریان آن و هم پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جامعه نقش آفرینی کرده است.
وی بیان کرد: 16 آذر سال 1332 جرقه و طلیعه ای بر جنبش دانشجویی به عنوان جریان پیش رونده، پیشتاز و پیشرو در تمام انقلاب مثمر ثمر بوده است.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به نقش دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان سال 58 و حضور این قشر در جبهه های جنگ تحمیلی، تصریح کرد: دانشجویان همواره بدنبال حق خواهی و حق طلبی بوده اند.
وی گفت: دهه 80 به عنوان دوره ای است که دانشجویان از عرصه مطالبات سیاسی کشور فاصله گرفتند و در این دوره به حوزه سیاسی دانشگاه ها ضربه وارد شد.
این نماینده مجلس با بیان این که جنبش دانشجویی را نباید فقط به برگزاری سالروز 16 آذر معطوف کرد، گفت: با توجه به فضای بوجود آمده مجازی که هم تولید کننده و هم مصرف کننده است، دانشجویان باید مطالبه گر، محقق، پرسشگر و مولف باشند.
وی نسبت به برگزاری کرسی های واقعی آزاداندیشی از همه طیف های دانشجویی در دانشگاه ها نیز تاکید کرد و افزود: این گونه نشست ها حتی با حضور مخالفان که ما قبول نداریم باید برگزار شود چرا که در رشد و تعالی دانشجو بسیار موثر است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگری از سخنانش موضوع اشتغال را از دغدغه های بزرگ کشور بیان کرد و گفت: اگر بحران بیکاری به سونامی تبدیل شود، بحران و آسیب های اجتماعی فروانی در پی خواهد داشت که بر ارزش های دینی اثر معکوس می گذارد.
قاضی زاده هاشمی نیاز امروز کشور را ایجاد فرصت شغلی برای جوانان دانست و افزود: ایجاد فرصت های شغلی الزاما توسط دولت نیست بلکه همه باید تلاش کنیم تا از طریق وام های خوداشتغالی و بنگاه های زودبازده، بیکاری در جامعه برطرف شود.
وی رکود اقتصادی را نیز یکی دیگر از بحران های کشور خواند و خاطرنشان کرد: همه باید با برنامه ریزی تلاش کنیم این بحران حل شود و نرخ بیکاری به تک رقمی برسد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم چنین در خصوص کارشکنی آمریکایی ها در مساله برجام نیز تصریح کرد: برجام دوخاصیت داشت یکی دفع شر مکرری که ممکن بود بوجود بیاید و خاصیت مهم تر برای محک زدن غربی ها در نزد افکار عمومی ما ایرانی ها بود.
قاضی زاده هاشمی یادآور شد: هر زمانی که ما به آمریکا اعتماد مطلق کردیم نتیجه این اعتماد آثار سوء در پی داشت و هر موقع که ما از موضع ضعف با دشمن برخورد کردیم، دشمن از موضع قدرت بیشتر وارد عمل شد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *