16 تیم دانشگاهی برای مناظره دانشجویی گردهم می آیند

16 تیم دانشگاهی برای مناظره دانشجویی گردهم می آیند

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، مهدی کاظمی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: این 16 تیم دانشگاهی از استان های اصفهان، مرکزی، ایلام، شیراز، زنجان، قزوین، ارومیه، تهران، خراسان رضوی و خراسان جنوبی به مرحله کشوری راه یافته است .
وی با بیان اینکه 440 تیم دانشجویی برای حضور در پنجمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران اعلام آمادگی کرده بودند اظهار کرد: از این مجموعه تیم ها 64 تیم به مرحله منطقه ای راه یافته اند که در نهایت 16 تیم خود را برای مرحله کشوری آماده می کنند.
کاظمی ادامه داد: به عباراتی دیگر هزار و 760 نفر در این مسابقات شرکت کردند که از دانشگاه ها سراسری آزاد اسلامی پیام نور و غیره بودند.
رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی تعداد حضور زنان دانشجو را در این دوره از مسابقات 610 نفر عنوان کرد و گفت: مناظرات دانشجویی با استقبال خوبی مواجه شده و در سال آینده شاهد حضور بیشتر و فعال زنان دانشجو خواهیم بود.

** خانه گفت وگوی آزاد ایجاد می شود
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی نیز در این نشست گفت: کرسی های آزاد اندیشی نقد و مناظره قالب های متفاوتی است که ادبیات آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفته و امیدواریم که ایجاد خانه گفت وگوی آزاد نیز به سرانجام برسد.
سعید پور علی افزود: در مناظره های دانشجویی نقد و کرسی های آزاد اندیشی، افراد باید از حاشیه پردازی و سیاسی شدن بحث پرهیز کنند و برگزاری پنج دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران نوعی حق جویی، حق طلبی و رشد و شکوفایی فرهنگ گفت وگو میان اقشار مختلف است.
وی تصریح کرد: این مسابقات نوعی آموزش مکمل در دانشگاه ها است که باید فضای هم افزایی در گفت وگو و تفکر خلاق شکل گیرد و دانشجویان روحیه پرسش گیری خود را تقویت و از سیاسی مباحث جلوگیری کنند.
پورعلی افزود: مسابقات مناظره دانشجویان ایران باید به صورت مستمر تکرار و اخلاق عملی و نقد آرام از سوی همه جریانات رعایت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *