‘میرزاده’ رئیس اتحادیه آسایهل شد/ نخستین رئیس خارج از شرق آسیا

‘میرزاده’ رئیس اتحادیه آسایهل شد/ نخستین رئیس خارج از شرق آسیا

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست عصر روز دوشنبه اجلاس آسایهل با کسب بیشترین آراء برای یک دوره 2 ساله به عنوان رئیس هیات امنا اتحادیه انتخاب شد.
انتخاب دکتر میرزاده به عنوان رئیس هیات مدیره آسایهل با توجه به بحث ‘دیپلماسی علمی’ کشور دارای اهمیت است.
ریاست هیات امنا این اتحادیه پیش از این بر عهده ‘عینی ادریس’ رئیس دانشگاه پوترا مالزی بود و ‘میرزاده’ نیز معاونت این هیات امنا را در اختیار داشت.
هیات آمناء آسایهل شامل 13 نفر است و یک نفر نیز به عنوان دبیر کل اتحادیه فعالیت می کند.
ریاست هیات امنا اتحادیه موسسات آموزش عالی و دانشگاه های جنوب شرق آسیا از سال 1956 تاکنون در اختیار کشورهای تایلند، مالزی، اندونزی، فیلیپین، هنگ کنگ، سنگاپور، ویتنام و برونئی بوده و این برای نخستین بار است که دانشگاه آزاد اسلامی ایران به عنوان یک عضو این اتحادیه که در خارج از منطقه شرق آسیا قرار دارد، این ریاست را در اختیار گرفته است.
هیات امنا که توسط آراء اکثریت نمایندگان دانشگاه ها و موسسات عضو حاضر در اتحادیه انتخاب می شوند، اختیاراتی دارند که از آن جمله می توان به آماده سازی دستور کار اجلاس سالیانه، برنامه کار و بودجه تا نشست بعدی، مدیریت و کنترل فعالیت های دبیرخانه، انتصاب دبیرکل و ارائه گزارش سالانه و صورت های مالی است.
در نشست های یکشنبه شب و روز دوشنبه آسایهل با عضویت 29 دانشگاه و موسسه آموزش عالی از کشورهای مختلف از جمله 8 دانشگاه و موسسه ایرانی نیز موافقت شد.
شصتمین اجلاس سالیانه و کنفرانس اتحادیه موسسات آموزش عالی و دانشگاه های جنوب شرق آسیا از صبح امروز دوشنبه در پوتراجایا پایتخت ستادی مالزی گشایش یافت و تا سه شنبه شب ادامه دارد.
تاکنون 210 دانشگاه از کشورهای ایران، مالزی، اندونزی، تایلند، استرالیا، ویتنام، برونئی، سنگاپور، فیلیپین، کامبوج، هنگ کنگ، هندوستان، ژاپن، میانمار، سریلانکا، تایوان، تیمور شرقی، لهستان، بلژیک، کانادا، فرانسه، انگلستان، نیوزیلند، سوئد و آمریکا در ‘آسایهل’ عضویت داشتند که با اعضای جدید به 239 عضو رسید.
شصت و دومین اجلاس نیز قرار است سال 2018 به میزبانی تهران برگزار شود.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *