رایزنی رئیس دانشگاه آزاد با معاون وزیر آموزش عالی مالزی

رایزنی رئیس دانشگاه آزاد با معاون وزیر آموزش عالی مالزی

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، این دیدار در شهر ‘پوتاجایا’ پایتخت سنادی مالزی و در حاشیه شصتمین اجلاس اتحادیه موسسات آموزش عالی و دانشگاه های جنوب شرق آسیا (آسایهل) انجام شد.
معاون وزیر آموزش عالی مالزی در حالی که دانشگاه های این کشور براساس برنامه بلندمدت درپی جذب دانشجوی بیشتری از خارج از مرزها هستند در این نشست با طرح سوال هایی تلاش کرد اطلاعاتی در مورد فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی که بیش از یک میلیون و 700 دانشجو دارد، کسب کند.
‘میرزاده’ با تشریح ظرفیت های این دانشگاه، هدف از راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی را در سال 1361 با اتکا به بخش غیردولتی، پرورش نسل متخصص دانست.
وی با اشاره به حضور یک میلیون و 700 هزار دانشجو در 400 شعبه مختلف دانشگاه آزاد اسلامی، گفت که از این تعداد دانشجو حدود 60 درصد را مردان و 40 درصد را زنان تشکیل می دهند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین به 5 میلیون و 700 هزار فارغ التحصیل این دانشگاه اشاره کرد و گفت که این تعداد از فارع التحصیلان شامل بیش از نیمی از تعداد کل فارغ التحصیلان نظام آموزش عالی ایران هستند.
وی در این دیدار که ‘عباس قنبری باغستان’ رایزن علمی ایران در شرق آسیا نیز حضور داشت، در پاسخ به سئوال معاون وزیر آموزش عالی مالزی در مورد بودجه این دانشگاه، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با تکیه بر امکانات مالی دانشگاه و شهریه اداره می شود و براساس چشم اندازها قرار است در آینده بخش قابل توجهی از بودجه این دانشگاه از منابع غیر شهریه ای از قبیل شرکت های دانش بنیان تامین شود.
‘میرزاده’ در پاسخ به سوالی در مورد نظارت بر شعبه های مختلف این دانشگاه، گفت که در حال حاضر 400 شعبه دانشگاه آزاد در داخل ایران مشغول فعالیت هستند و 16 شعبه نیز برای خارج از کشور برنامه ریزی شده که 9 شعبه در امارات، عمان، آلمان و لبنان مشغول فعالیت هستند و 7 شعبه دیگر نیز سال آینده فعالیت خود را آغاز می کنند.
شصتمین اجلاس اتحادیه موسسات آموزش عالی و دانشگاه های جنوب شرق آسیا (آسایهل) به میزبانی دانشگاه پوترا مالزی در هتل ‘لمریدی’ شهر پوتراجایا در حال برگزاری است.
در این کنفرانس سه روز که تا روز چهارشنبه ادامه دارد حدود 300 شرکت کننده از حدود 35 کشور حضور دارند.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *