فعال سیاسی: جنبش دانشجویی مطالبات مغفول مانده را فهرست کند

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از خبرنگار فرهنگی ایرنا، جواد اطاعت روز دوشنبه در ویژه برنامه گرامیداشت روز دانشجو که به میزبانی انجمن اسلامی دانشجویان پیشرو دانشگاه تربیت مدرس و با حضور دکتر معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، افزود: ایران با دستان پرتلاش شما دانشجویان به جایی می رسد، با هیاهو و رویکرد سهوی راه به جایی نخواهیم برد.
وی ادامه داد:‌ آزادی و عدالت دو روی یک سکه هستند از این رو افراط و تفریط باید کنار گذاشته شود زیرا تاکید صرف بر عدالت خروجی جز فقر و فساد ندارد.
این فعال سیاسی گفت: جنبش دانشجویی باید به چند سوال پاسخ دهد از جمله اینکه اگر فضایی برای شما دانشجویان ایجاد شود و بتوانید اثر گذار باشید، راهکار شما چیست، و به عنوان انجمن اسلامی چه تعریفی از اسلام دارید؟
اطاعلت گفت: جنبش دانشجویی باید عدالت به مثابه آزادی را گفتمان خود قرار دهد و با استفاده از نگاه های متفاوت مباحث مختلف را به بحث بگذارد.
وی افزود: نسبت به صحبت های رییس جمهوری هم در رابطه با اینکه عدالت یعنی برابری فرصت ها انتقاد دارم زیرا برای کشورهایی همچون ایران، عدالت به معنای برابری فرصت ها امکانپذیر نیست.
اطاعت خطاب به دانشجویان اظهار کرد: عدالت و آزادی را با هم کار کرده و این دو مقوله را به گفتمان تبدیل کنید و در این میان انجمن های دانشجویی نیز باید محور و نماد مبارزه با موارد مختلف باشند.
عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: کشورها همانند یک انسان هستند که باید سلامت و وخامت اوضاع آن را بررسی کرد، یک سری شاخص های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد که قابل بررسی و تحلیل است.
نماینده دوره ششم مجلس شورای ادامه داد: اکنون من دغدغه دموکراسی ندارم بلکه مباحثی چون زیست محیطی یکی از نگرانی ها است.
وی گفتت: همچنین مساله دیگر وضعیت صنعت نفت است که در یک تحلیل عنوان شد که اگر شرایط به همین نحو باشد در سال 2020 میلادی دیگر نفتی برای صادرات نخواهیم داشت.
اطاعت تصریح کرد: البته با سرمایه گذاری دولت یازدهم وضعیت بهتر شده است.
این فعال سیاسی افزود: ایران به لحاظ ذخایر گازی با 18.3 درصد در صدر کشورها قرار دارد اما اکنون وارد کننده گاز هستیم.
وی خاطر نشان کرد: رشد اقتصادی کشور بعد از انقلاب درصد قابل قبولی را نشان نمی دهد، شاید عده ای بگویند برای اقتصاد انقلاب نکردیم و انقلاب برای فرهنگ بوده است اما کدام فرهنگ؟ همه چیز صرفا شعاری بوده و کار علمی انجام نشده است.

** کشور بطور علمی اداره نمی شود
این فعال سیاسی گفت: با مطالعه شاخص های مختلف در ایران در مقایسه با برخی کشورها، در شرایط بدی به لحاظ طلاق، اعتیاد، و بویژه شاخص های اجتماعی قرار داریم.
اطاعت ادامه داد: در کشور باور علمی نسبت به اداره کشور وجود ندارد و اداره غیر علمی کشور باعث شده اکنون بیش از ۳۰۰ هزار چاه غیر مجاز داشته باشیم.
وی بیان داشت: تا حرفی زده می شود عده ای آن را به غربی یا شرقی بودن نسبت می دهند حال آنکه با مقایسه استبداد و استعمار در می یابیم که استبداد بسیار بدتر از استعمار بوده است.

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *