عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:سیاست های کلان کیفیت بزودی تدوین می شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:سیاست های کلان کیفیت بزودی تدوین می شود

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از خبرنگار علمی ایرنا، دکتر عبدالله جاسبی روز دوشنبه در نشست خبری ششمین دوره جشنواره ملی تجلیل از تلاشگران کیفیت در پژوهشگاه رویان افزود که این اقدام، پس از مذاکره با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گرفته است.
وی با اشاره به این که کیفیت، مسئله مهم و مغفول مانده در کشور است، اظهار کرد: اگر چه همه ما از کیفیت صحبت می کنیم و مسئولان علاقمند به این موضوع هستند و اعتقاد دارند که باید به دنبال کیفیت برویم، اما در عمل هنوز فاصله زیادی با کشورهایی داریم که در صحنه عمل کیفیت را پیاده کرده اند.
وی کیفیت را به عنوان یکی از موضوعات مهم و اصلی کشور دانست و با تاکید بر این که باید در عمل گام های مهمی در این زمینه برداشته شود، ادامه داد که کیفیت نباید در یک حوزه یا یک تلاش خاص محدود شود بلکه باید سراسر زندگی ما را فرا گیرد و از تولید تا فناوری، خدمات، سبک زندگی، فرهنگ جامعه را شامل شود.
به گفته جاسبی، با ارتقای کیفیت زندگی، در حقیقت از نعمت های الهی بیشتر بهره مند شدیم و این موصوع نوعی سپاسگذاری است.
رئیس جشنواره ملی تجلیل از تلاشگران کیفیت کشور تاکید کرد که ما با مشکل کیفیت در بخش های مختلف مانند محیط زیست، تولید و حتی اخلاق مواجه هستیم و رسانه ها می توانند نقش بسزایی در رفع این مشکلات داشته باشند.
جاسبی به برگزاری باشکوه جشنواره قبلی اشاره کرد و گفت: افرادی که در عرصه های مختلف از جمله ادبیات، سلامت، علوم، هنر ، صنعت درخشیده اند و صاحب برند شده اند، در این جشنواره معرفی و تجلیل می شوند.
رییس پژوهشگاه رویان نیز در این مراسم، الگوسازی از افراد نخبه و برجسته را یکی از اهداف این جشنواره اعلام کرد و گفت: معرفی این افراد شایسته گامی ارزشمند در افزایش انگیره در جامعه است.
دکتر حمید گورابی افزود که افراد برگزیده، افرادی سرآمد در زمینه فعالیت های پژوهشی و نوآوری در رشته های مختلف هستند که به جامعه معرفی خواهند شد.
همچنین منوچهر منطقی، رئیس مرکز ملی فضایی ایران، در سخنانی واگذاری تدوین سیاست های کلان کیفیت را نشانه ظرفیت و توانمندی این مجموعه دانست و بر لزوم شناسایی افراد برجسته و نخبه و ایجاد باتک اطلاعات درباره آنها تاکید کرد.
ششمین دوره جشنواره ملی تجلیل از تلاشگران کیفیت دی ماه امسال در سالن همایش های برج میلاد برگزار می شود.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *