رئیس دانشگاه آزاد خواستار استفاده از ابزارهای متناسب با نیازهای جهانی در آموزش شد

رئیس دانشگاه آزاد خواستار استفاده از ابزارهای متناسب با نیازهای جهانی در آموزش شد

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، دکتر’حمید میرزاده’ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عصر دوشنبه در سخنانی در اجلاس ‘آسایهل’، با مطالعه موردی این دانشگاه، بازنگری نقش دانشگاه ها در جهانی سازی آموزش عالی و ایجاد شبکه های دانشگاهی و آموزش بدون مرز را تشریح کرد.
شصتمین اجلاس اتحادیه موسسات آموزش عالی و دانشگاه های جنوب شرق آسیا (آسایهل) به میزبانی دانشگاه پوترا مالزی در هتل ‘لمریدی’ شهر ‘پوتراجایا’ پایتخت ستادی مالزی در حال برگزاری است و در آن حدود 300 نماینده از دانشگاه های حدود 35 کشور جهان و ‘عباس قنبری باغستان’ رایزن علمی ایران در شرق آسیا حضور دارند.
‘میرزاده’ گفت: یکی از موضوعات مهم در کشورهای در حال توسعه، نقش و مولفه های نظام آموزش عالی کشورها و ویژگی در دسترس بودن آن است.
وی در ادامه تصریح کرد: جهان در هزاره سوم میلادی، با افزایش سریع جمعیت و تقاضا برای آموزش و فراهم آوردن فرصت های برابر آموزشی رو به رو است که با استفاده از راهبردها و روش های علمی، مدیریت صحیح و بهره گیری بهینه از ظرفیت های نظام آموزشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی می توان پاسخگوی این نیازهای اجتماعی بود.
این مقام ارشد دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به ارائه آمار و ارقام مرتبط با دانشجویان، اعضای هیات علمی، تعداد کل مقاله های نمایه شده در ‘ای.اس.ای’ و ‘اسکوپوس’ (Scopus)، تعداد کل کتاب های تالیف شده و تعداد کل اختراعات ثبت شده پرداخت و گفت که این دانشگاه 6 هزار و 120 آزمایشگاه و 3 هزار و 319 کارگاه را تجمیع و طرح ‘ساها’ را اجرا کرده است که به سبب آن همه پژوهشگران کشور می توانند برای انجام آزمایش های خود از این شبکه استفاده کنند.
وی گفت که دانشگاه آزاد اسلامی از استانداردهای علمی در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی برخوردار است تا حدی که این امر دانشگاه آزاد را به یکی از بزرگترین دانشگاه های معتبر در منطقه و شاید جهان تبدیل کرده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت: گسترش ارتباطات علمی بین المللی میان دانشگاه ها می تواند در راس فعالیت های بین المللی هر کشور قرار گرفته و دیپلماسی علمی بهترین نقش را حتی در زمان تیرگی روابط سیاسی بین کشورها ایفا کند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی طبق سند راهبردی بین الملل خود، تحول کیفی در همکاری های علمی بین المللی را در یک دوره پنجساله مدنظر قرار داده است به تشریح عوامل موثر در حیات بین المللی این دانشگاه پرداخت.
همکاری با دانشگاه ها و موسسات آموزشی و تحقیقاتی خارجی به منظور ارتقاء رتبه دانشگاه، جذب و تبادل دانشجویان بین المللی و نظارت بر عملکرد واحدهای بین المللی و برون مرزی دانشگاه از جمله این عوامل موثر معرفی شد.
میرزاده در خصوص آموزش الکترونیک و بدون مرز در دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: در حال حاضر در زمینه بومی کردن نرم افزار آموزش مجازی و همچنین تاسیس واحد الکترونیکی موفقیت های خوبی کسب شده است.
وی گفت: با شروع فعالیت این واحد دانشگاهی، امکان تحصیل برای همه ایرانیان و فارسی زبانان در سراسر جهان فراهم شده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان تصریح کرد: این دانشگاه براساس گزارش منتشر شده نوامبر سال جاری، پایگاه جهانی ‘ای.اس.ای’، تاثیر گسترده ای در مسائل آموزشی، تحقیقاتی و فناوری ایران داشته و به جهت تولید علم در جایگاه 161 قرار گرفته که بر اساس همین منبع توانسته جایگاه 16 تولید دانش را از آن خود کند.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *