16آذر 95 ، دانشجویان همگام با دولت و ملت

16آذر 95 ، دانشجویان همگام با دولت و ملت

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از خبرنگار سیاسی ایرنا، دانشگاه تهران امروز – سه شنبه- به مناسبت شانزدهم آذرماه که به نام روز دانشجو در تقویم کشور نام گذاری شده است، میزبان رییس جمهوری اسلامی ایران بود.
از همان ساعات اولیه آغاز مراسم و حدود ساعت هشت و 30 دقیقه دانشجویان، اساتید و مدعوین در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران حضور یافتند و در انتظار حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به عنوان میهمان ویژه مراسم بودند.
پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید، 13 تن از دانشجویان به نمایندگی از سایر انجمن ها واتحادیه های دانشگاه ها نظرات خود را درمورد مسایل کشوری با صراحت با رییس جمهوری در میان گذاشتند.
تشکر از عملکرد دولت درعرصه دیپلماسی، افزایش صادرات نفت ، بازشدن فضای گفت وگو در دانشگاه ها نسبت به گذشته، ضرورت مقابله ومبارزه با فساد، شفاف سازی ، توجه به مشکل بیکاری جوانان، محکوم کردن مصوبه کنگره آمریکا علیه ایران و عمل به شعارهای انتخاباتی در سال 92 مهم ترین نکات مطرح شده دانشجویان بود .
البته برحی دیگر از دانشجویان که صراحت بیانشان بیشتر از دیگر سخنرانان بود به انتقاد از برجام پرداختند.
آنها همچنین خواستار توجه دولت به موضوع پرداخت های نامتعارف موسوم به فیش های نجومی، رفع مشکل بیکاری شدند.
درمیان سخنرانی طیف های مختلف برخی دانشجویان شعارهای مرگ بر فتنه گر و مرگ بر آمریکا وبرخی دیگر شعار روحانی پاینده باد سردادند، ولی قابل توجه آن بود که همه طیف های دانشجویی آنجا که سخن از منافع کشور به میان می آمد یک صدا شعار وحدت و مرگ بر استکبار و مرگ بر آمریکا سر می دادند.
در میان سخنرانی طیف های دانشجویی ویدئو کلیپی از شخصیت های سیاسی کشور پخش شد که با نمایش تصاویر شهیدان حضرات آیات طالقانی، مطهری ،موسوی اردبیلی و همچنین دکتر علی شریعتی و مهندس مهدی بازرگان با تشویق برخی از دانشجویان مواجه می شد.
زمانی که تصاویری از شهیدان چمران ، باکری ها، کاظمی و برخی دیگر شخصیت های کشور به تصویر در آمد طیف دیگر دانشجویان تشویق کردند.اما زمانی که تصویررهبر معظم انقلاب، شهیدان احمدی روشن ، تهرانی مقدم ، شهریاری ، محمدی و دیگر اساتید شهید دانشگاه به نمایش درمی آمد دانشجویان یک صدا به تشویق می پرداختند .
پس از پایان سخنرانی نمایندگان تشکل های دانشجویی و خوشامد گویی رییس دانشگاه تهران مجری برنامه از رییس جمهوری دعوت کرد تا به سخنرانی بپردازد .
رییس جمهوری زیبایی دانشگاه را به طلقت زبان، زبان باز، گویا و نقاد توصیف کرد و گفت : آیا ما به همه اهداف انقلاب رسیدیم به همه نرسیدیم، به خیلی موارد و اهداف انقلاب دست یافتیم، همین که شما در دانشگاه تهران پشت بلند گو می آیید و هرچه نظرشما است می گویید این آثار انقلاب است، چه زمان این آزادی وجود داشت، یک دانشجو در برابر رییس اجرایی کشور آنچه را که می فهمد و مصلحت و لازم می داند با صراحت لهجه بیان کند.
روحانی در ادامه سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که آن آقا ممکن است دلش خیلی چیزها بخواهد، دلش بخواهد برجام را تضعیف و پاره کند ،مگر ملت ما می گذارد آمریکا نمی تواند تاثیرگذار در اراده ما باشد آمریکا نمی تواند در استقامت این ملت درایستادگی این ملت ، مگر در جنگ تحمیلی توانستند.
در این هنگام دانشجویان یک صدا شعار مرگ بر امریکا سردادند .
وی در ادامه سخنان خود به صراحت اعلام کرد که اگر رییس جمهوری آمریکا بخشی از مصوبه کنگره را هم بلااثر اعلام کند، ما در برابر همین مقدار تخلف از برجام هم عکس العمل نشان خواهیم داد که بار دیگر دانشجویان و حاضران در جلسه به تشویق و حمایت از رییس جمهوری پرداختند .
رییس جمهوری همچنین در ادامه از برنامه های کلان دولت و مشکلات نیز با دانشجویان سخن به میان آورد از من انتقاد کنید البته با بیان احسن که قرآن فرموده است و این نظر من است که از دیگر قوا هم انتقاد کنید .
سخنان روحانی تشویق دانشجویان وحضار را باردیگر به همراه داشت .
وی در پایان سخنان خود از همکان خواست تا لحن ها را آرام تر کنند و وظیفه بزرگ دانشگاه ها را حرکت در جهت ایران توسعه یافته دانست.
رییس جمهوری از وزرای علوم وتحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست نکات و انتقادهای مطرح شده را برای رسیدن به نتیجه پیگیری کنند .
پایان بخش این مراسم پخش سرود ای ایران، ای مرز پرگهر بود و دانشجویان با کمال آرامش و صمیمیت در کنار یکدیگر محل را ترک کردند .
جنبش دانشجویی که از ابتدا نقش موثری در کنار بنیانگذار کبیر انقلاب در مبارزه با استکبار جهانی و به ثمر رساندن انقلاب اسلامی داشته است و انتقادات آن راهگشا و موجب حرکت و پیشرفت کشور شده در 16 آذر سال 95نیز اگر چه انتقادات و پیشنهاداتی را داشت ولی در کنار مردم و مسئولان به تلاش خود برای توسعه همه جانبه کشور ادامه می دهد.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *