کواکبیان: پاسخی درخور به عهدشکنی آمریکا خواهیم داد/دستاوردهای برجام را نادیده نگیریم

کواکبیان: پاسخی درخور به عهدشکنی آمریکا خواهیم داد/دستاوردهای برجام را نادیده نگیریم

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، مصطفی کواکبیان عصر سه شنبه در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه یادگار امام شهرری با بیان اینکه همانطور که رئیس جمهوری گفتند ایران با پنج کشور دیگر غیر از آمریکا نیز مذاکره کرده است افزود: آمریکا فقط یک کشور است که نسبت به برجام غیرمتعهدانه عمل می کند و کشورهای دیگر نیز طرف مذاکره با ایران بودند.
وی اظهار کرد: رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا نیز امروز تحت فشار هستند و ایران نیز برای احقاق حق خود در برجام باید از سازوکارهای خود وارد شده و بر اساس اصول مدون شده عهدشکنی را پیگیری کند تا بهانه ای دست دشمن ندهد و راهکار آن زیر سئوال بردن کلی برجام نیست.
وی ادامه داد: برجام مصوبه و مورد تایید رهبری است و ایشان هیات نظارت بر برجام را تعیین کردند و شورای راهبردی سیاست خارجی نیز زیر نظر ایشان مسائل را بررسی و دنبال می کند و هیچ کس بدون هماهنگی با ایشان اقدامی نکرده و ایشان نیز دغدغه های خود را صریحا بیان می کنند.
کواکبیان گفت: دلواپسان اصولا با هر گونه مذاکره مخالف بودند و مذاکرات چند ساله آنان ثمری جز مذاکرات پی در پی و مذاکره برای مذاکره نداشت و در نهایت ایران را تحت فصل هفتم منشور ملل متحد بردند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آرامش، ایجاد امید و رونق اقتصادی از اهداف اصلی فراکسیون امید در مجلس است افزود: عده ای تلاش دارند تا این فراکسیون را به فضای مجلس ششم ببرند اما اعضای این فراکسیون هوشمندانه عمل کرده و در زمینی که دیگران طراحی کرده اند، بازی نمی کند.
کواکبیان گفت: اعضای فراکسیون امید در چارچوب مصالح کلی نظام عمل کرده و در این مسیر از هیچ کس واهمه ندارند.
وی همچنین با بیان اینکه نباید قضاوت ناصحیح و غیر منصفانه نسبت به دیگران داشته باشیم افزود: نباید بی جهت و بنا به اظهارات یک عده خاص برای افراد پرونده درست کنیم.
کواکبیان گفت: حضور شبانه در مقابل منزل نماینده مجلس برای بازداشت وی اقدامی عجولانه و روشی ناصحیح بود در حالیکه می توان با حفظ آرامش مسائل را حل و فصل کرد همانطور که خودم نیز بیش از 27 بار به دادگاه فراخوانده شده ام و هر بار با پیگیری و متانت تبرئه شده ام.
کواکبیان: باید با فساد سیستماتیک مقابله جدی کنیم
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تلاش کنیم شرایط را به گونه ای کنیم که سیستم فسادزا نباشد تاکید کرد: باید با فساد سیستماتیک در نظام جمهوری اسلامی مقابله جدی کنیم تا منشا فساد از بین برود.
کواکبیان با بیان اینکه نباید سیستم کشور به گونه ای باشد که در آن بابک زنجانی ها، فاضل خدادادها و امیر منصور آریاها بتوانند مانور دهند ادامه داد: باید با شناسایی زمینه شکل گیری فساد، آن را از ریشه بخشکانیم.
وی گفت: امروز مردم مشکلات اقتصادی، معیشت و اشتغال را تحمل می کنند اما فساد اقتصادی برای آنها رنج آور است.
کواکبیان با اشاره به حقوق ها و املاک نجومی گفت: متاسفانه در این زمینه قانون ضعف دارد و یا در برخی موارد که قانون گویا بوده بر خلاف آن عمل شده است در حالیکه طبق قانون نظام هماهنگ پرداخت حداکثر حقوق 7 برابر کف آن است.
وی با بیان اینکه مبارزه با فساد اصولگرا و اصلاح طلب نمی شناسد و همه باید عزم خود را جزم کنند افزود: معتقدم یک قانون جامع باید شکل بگیرد تا این قبیل دست اندازی ها به بیت المال کوتاه شود.
کواکبیان گفت: در مجلس هشتم با پیش بینی امکان شکل گیری فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان تقاضای تحقیق و تفحص دادم اما متاسفانه نمایندگان این مجلس آن را تصویب نکردند و امروز شاهدیم که این فساد ظاهر شده است.
وی همچنین با بیان اینکه برای اسلامی شدن نظام اسلامی باید همه تلاش کنند افزود: اینکه عده ای نگذارند تا نائب رئیس مجلس سخنرانی کند و یا برای بازداشت نماینده شبانه به در منزل وی روند قابل قبول نیست.
کواکبیان گفت: بازداشت نماینده مجلس نه تنها بر خلاف اصل 86 قانون اساسی است بلکه وی را احضار هم نمی توان کرد و اگر قوه قضاییه مدعی است که از وی شکایت شده است باید پرسید چرا تاکنون اقدامی نشده بود.
وی با بیان اینکه نمایندگان از حق و حقوق مجلس و ملت دفاع خواهند کرد افزود: قوه قضاییه باید از مجلس به عنوان نماینده ملت رفع شبهه کرده و پاسخ پرسش نمایندگان را شفاف بیان کند و البته در این میان همه طرف ها نیز باید اخلاق را رعایت کرده و از تهمت زدن خودداری کنند.
کواکبیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دانشجویان باید نماد استقلال طلبی و آزادیخواهی در مقابل ظلم و ستم باشند افزود: آرمان های شهدای 16 آذر حقوق مردم، مردمسالاری و حقوق شهروندی بود.
وی کسب علم و دانش، مبارزه و جهاد و تقوا و پرهیزکاری را از ممیزات دوران دانشجویی ذکر کرد و ادامه داد: دانشجویان باید بدانند که جهاد و مبارزه امروز در سنگر علم و دانش ادامه داشته و باید خود را برای مبارزه با ناملایمات، پلیدی ها و پلشتی ها آماده کنند.
کواکبیان گفت: دانشجو باید فریادگر مطالبات مردم در زمینه های مختلف از جمله مبارزه با فساد، رونق اقتصادی و مبارزه با بیکاری باشد و تلاش کند با ارتقای بینش علمی و سیاسی خود در مقابل فریبکاری دشمنان هوشمندانه بایستد.
مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام شهرری با حضور مسئولان این دانشگاه، اساتید و جمعی از دانشجویان به همت انجمن اسلامی دانشگاه واحد یادگار امام برگزار شد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *